راه ترقی

آخرين مطالب

وزیر کشور: تذکر لسانی آمران معروف کفایت می‌کند / بقیه کار به ضابطین سپرده شود اجتماعی

وزیر کشور: تذکر لسانی آمران معروف کفایت می‌کند / بقیه کار به ضابطین سپرده شود
  بزرگنمايي:

راه ترقی- احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد گفت: ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاهها به هیچ وجه نداشتیم؛ آنها بر اساس وظایف خود عمل می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی همچنین در این رابطه به این مطلب هم اشاره کرد که آنچه که ما داشتیم، برعکس بوده؛ مواردی حتی اندک از هتاکانی داشتیم که رعایت قانون نکردند که باید دقت کرده و آن را رعایت کنند زیرا این امر قطعی است و برابر قوانین عمل می شود.

وحیدی همچنین اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با احترام تذکر لسانی که وظیفه عموم مردم، انجام می دهند و همین مقدار کفایت می‌کند و باقی را باید دست ضابطین بگذاریم.

وزیر کشور یادآور شد: آمران معروف و ناهیان منکر باید با کمال احترام و در حد همان تذکر یادآوری کنند.

قاطبه بانوان حجاب را رعایت می کنند

وحیدی درباره موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: همه مسئولانی که در حوزه حجاب دست‌ اندرکار هستند، موضوع را دنبال می کنند. مردم ما مطالبات زیادی در این حوزه دارند و  مسئله حجاب در جامعه مطرح است.

وزیر کشور تاکید کرد: عمده و قاطبه بانوان خود را در زمینه حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی و یک ارزش عرفی و نیز یک قانون متعهد می دانند و دسته اندکی هستند که حجاب را رعایت نمی کنند که تعداد این افراد نیز بسیار کم است.

وی افزود: این افراد هم باتوجه به اینکه توصیه هایی که شده و کارهایی که در حال انجام است، امیدوار هستیم که آنها هم حجاب را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه هایی که  طبق قانون در این حوزه وظیفه دارند، باید کار خود را انجام دهند، ادامه داد: البته این مسئولیت مربوط به دستگاه های دیگر نیز می شود. همه بخش ها باید وظایف خود را انجام دهند. حجاب به عنوان یک ارزش عرفی، قانونی و الهی باید مدنظر قرار گیرد.

وحیدی اظهار داشت: کسانی که تلاش می کنند که این ارزش مهم را نادیده بگیرند، ما این را کاملا رد کرده و توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی قانونی و عدم رعایت قانون به هر زبان و هر گفته ای مردود است. این حرف ها از دیدگاه مسئولان مربوطه دور نخواهد ماند.

وزیر کشور تاکید کرد: معنایی ندارد که عده ای تلاش کنند یک امر قانونی و ارزشی را که برای صیانت از خانواده، تحکیم خانواده و صیانت از هویت بانوان ما حائز اهمیت است را کنار بزنند. افراد باید در رفتار و گفته های خود دقت کنند در غیر این صورت به عنوان مروج بی قانونی باید با آنها برخورد شود.

اوضاع امنیت کشور بسیار خوب است

وحیدی، درباره حوادث اخیر در کشور مبنی بر ترور و قتل افراد و ایجاد ناامنی گفت: اوضاع امنیت کشور بسیار خوب است و دستگاه‌های مختلف انقلابی، بر اوضاع مسلط هستند. اقدامات جنایت‌کارانه که منجر به شهادت آیت‌الله سلیمانی شد و اتفاق تلخی که در سبزوار افتاد، نشان داد چگونه بعضی افراد بی‌هویت، به خود اجازه می‌دهند به حریم دیگران تجاوز کنند و حتی به راحتی منجر به قتل شوند.

وی با بیان اینکه عاملان این حوادث بلافاصله‌ دستگیر شدند، افزود: انتظار این است که چنین افرادی در فضای عمومی محکوم شوند. همچنین کسانی که برای هر مسئله کوچکی حرف می‌زنند اما در این مواقع سکوت می‌کنند، اکنون این سوال مطرح است که چرا این روزها به میدان نمی‌آیند و چیزی نمی‌گویند. این نشان می‌دهد افرادی هستند که نمی‌خواهند جنایت‌ها را ببینند و به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند.

وزیر کشور تاکید کرد: دستگاه های امنیتی کار خود را انجام می دهند. با این اتفاقات نیز با قدرت برخورد خواهد شد.

منتظر تعیین تکلیف قانون انتخابات در مجلس هستیم

از وزیر کشور درباره انتخابات امسال سوا شد که در پاسخ گفت:‌ انتخابات مهم ترین اتفاقی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم و مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت کشور است تا  تمهیدات لازم را از لحاظ مقدمات کار، توجیه دست اندرکاران، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن مقدمات چه در حوزه مسائل فناورانه و چه در سایر بخش‌ها پیش بینی کند.

وی اظهار داشت: اکنون یک طرح در خصوص انتخابات در مجلس مطرح است و یک لایحه نیز از سوی دولت تهیه، نهایی و به مجلس ارائه شده است؛ ما منتظر هستیم که نتیجه طرح مشخص شود که آیا تبدیل به قانون می شود یا نه.

وحیدی خاطر نشان کرد: در طرح مجلس تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد؛ بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید داوطلبان از مسئولیت خود استعفا دهند اما در طرح جدید این زمان سه ماه است.

وزیر کشور اظهار داشت: منتظر هستیم که اگر این طرح  به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود، طبق آن عمل کنیم در غیر این صورت بر اساس قانون فعلی عمل می شود.

وی در عین حال با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات اکنون دنبال می شود، خاطر نشان کرد: در استانداری ها و فرمانداری ها جلسات برگزار می ششود.

وحیدی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز اظهار داشت: برای این کار نیازمند یکسری هماهنگی ها با شورای نگهبان هستیم و تلاش بر این است که حداقل بخش هایی از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وزیر کشور با اشاره به ارائه لایحه راهپیمایی و اعتراضات به مجلس، بیان کرد: ما سه کار را دنبال کردیم؛ در وهله اول دستور العملی که وزارت کشور تهیه کرده و ابلاغ شده است. دوم طرحی که در مجلس پیرامون این موضوع در حال بحث است و سوم لایحه ای که دولت تهیه کرده و به مجلس فرستاده است. اکنون از سه مسیر این موضوع در حال تعقیب شدن است. ما معطل نماندیم. وزارت کشور فعلا دستورالعمل را تهیه و ابلاغ کرده است. هر موقع که چه طرح مجلس و چه لایحه دولت به نتیجه برسد، مبنای کار قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی

وی در ادامه درباره برنامه‌های وزارت کشور برای انجام سفرهای تابستانی، بیان کرد: برای اینکه این سفرها به خوبی انجام شود، مقدماتی در ستاد های استانی پیش بینی شده و استانداران ما در کنار سایر مسئولان زمینه های لازم را فراهم می کنند. یکی از مسائل مهم در سفرها حمل و نقل است. باید پیش بینی لازم صورت گیرد تا تردد مسافران در جاده ها در کمال سهولت صورت گیرد. این ها در دستور کار قرار دارد.

وحیدی درباره آخرین نتیجه تشکیل کمیته تقسیمات کشوری نیز گفت: ما در مصوبات امروز دولت هم تصویب شهرستان جدید داشتیم و هم چند بخش جدید را مصوب کردیم. به هر حال چون جز نیازها و خواسته ها عمومی مردم است امروز دولت مفصل در این حوزه بحث کرد. مسائل استانی نیز در حال بررسی است.

وزیر کشور درباره عملکرد شهرداران در نهضت ملی مسکن  خوب عمل کرده‌اند، درباره مانع تراشی شهرداری برای اجرای نهضت ملی مسکن در پرند اظهار داشت: این موضوع عمومیت ندارد، اگر مورد استثنایی باشد پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/767912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح