راه ترقی

آخرين مطالب

هندبال به بازی‌های آسیایی نرود از مدار قهرمانی دور خواهد شد ورزشی

هندبال به بازی‌های آسیایی نرود از مدار قهرمانی دور خواهد شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال صبح امروز (دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) در نشست خبری پیرامون برنامه‌های چهار سال دوم ریاست خود، حضور تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، میزبانی باشگاه‌های جهان در اصفهان، نحوه تخصیص بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این رشته و … به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد.

پاکدل در ابتدا پیرامون اعزام تیم هندبال مردان و زنان به بازی‌های آسیایی چین گفت: هنوز خبری در مورد حضور تیم بانوان در بازی‌های آسیایی را منتشر نکرده‌ایم چرا که هنوز نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است. این خبر در ستاد بازی‌ها اطلاع رسانی شده و در حالی بوده که قرار بوده تیم هندبال مردان به بازی‌های آسیایی اعزام شود اما در نهایت خروجی امر به این ترتیب بود که اعزام تیم مردان مجدداً بررسی خواهد شد و ما از این خبر شوکه شدیم.

وی افزود: حتی در جلسه با ووسلین سرمربی تیم ملی مردان هم مطرح شده بود که کمیته از هندبال حمایت خواهد کرد. درخواست مربی هم این بود که قبل از بازی‌ها در یک تورنمنت اروپایی شرکت کنیم. ما قول مدال نداده‌ایم اما گفته‌ایم که جزو چهار تیم خواهیم بود. باید بر اساس واقعیت صحبت کنیم. در مسابقات قهرمانی آسیا هم چهارم شدیم. در رنکینگ جهانی نیز در بین تیم‌های آسیایی سوم بودیم، در مسابقات قهرمانی آسیا در دور مقدماتی برابر عربستان بردیم اما در دیدار رده بندی به این تیم باختیم. با توجه به اینکه ژاپن را در مسابقات جهان ندیده‌ایم اطلاعی از وضعیت این تیم نداریم با این شرایط در ستاد بازی‌ها گفتم برای مدال برنز تیم‌های ژاپن، کره، عربستان و کویت می‌جنگند ما به سمتی حرکت می‌کنیم که دنبال مدال باشیم و برنامه ریزی ما برای این مساله است.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: آیا همه رشته‌هایی که وارد بازی‌های آسیایی می‌شوند، مدال کسب می‌کنند؟ برخی از رشته‌ها هنوز مربی خود را نمی‌شناسند، هندبال در تمامی بازی‌های آسیایی حاضر و مدال آور بوده ما از اعزام تیم هندبال بانوان به این بازی‌ها خوشحال هستیم اما نمی‌دانیم چرا برای تیم مردان چنین تصمیمی گرفته شده است. ما با مسئولان صحبت کرده‌ایم. هندبالی که همیشه در مسیر پیشرفت بوده است و در حال حاضر هم بازیکنان جدیدی به تیم تزریق شده نباید از بازی‌ها دور بماند. نگاه ما تنها به بازی‌های آسیایی چین نیست. نگاه ما به بازی‌های دور بعد خواهد بود اگر تیم هندبال مردان به این رقابت‌ها نرود از مدار آمادگی و قهرمانی دور خواهیم ماند.

وی افزود: واقعیت این است ما در اعزام به تورنمنت‌های بین المللی مشکل داریم. حتی نتوانسته‌ایم تورنمنتی را در روسیه هماهنگ کنیم. در اروپا هم تقویمشان از یک سال قبل بسته شده و همین مساله کار ما را سخت کرده است. امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در مورد این تصمیم تجدید نظر کنند.

پاکدل در مورد اعزام تیم هندبال بانوان و تصمیمی که کمیته ملی المپیک برای اعزام این تیم گرفته است خاطرنشان کرد: بحث بر این بوده که تیم مردان مدال آوری خواهد کرد و بانوان در جمع شش تیم برتر قرار بگیرد و مدال آوری شان در این رویداد مهم نیست. این مساله هم با توجه به نتایج مسابقات اخیر و بررسی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی صورت گرفته است. تیم هندبال بانوان شاهد حضور نسلی جدید است و قطعاً در رقابت‌های آینده شاهد موفقیت‌های این تیم خواهیم بود.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به سوالی در خصوص عدم اعزام تیم هندبال نوجوانان دختر به مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: گزارشی را از کادر فنی این تیم دریافت کردیم مبنی بر اینکه بیش از 200 نفر از بازیکنان جوان را استعدادیابی کرده‌ایم و این تیم آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ندارد در کنار اینکه تلاش می‌شود این تیم اردوهای خود را ادامه دهد بحث کیفی سازی برای ما مهم است. ما این تیم را برای دو سال آینده آماده می‌کنیم. همین طور برای رده نونهالان برنامه داریم تا این زنجیره پیوسته ادامه پیدا کند.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون انتخاب کادر فنی تیم ملی زنان و برگزاری دیدارهای تدارکاتی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی گفت: لیگ هندبال زنان چند روز گذشته و با کیفیت بسیار خوبی به پایان رسید. لیگ کمی طولانی شد اما بازیکنان در آمادگی خوبی به سر می‌برند. باید زودتر تدارکات را برای تیم فراهم کنیم تلاش کردیم یک بازی تدارکاتی با تیم روسیه داشته باشیم اما این مساله میسر نشد. به طور قطع برای حضور در بازی‌های آسیایی کادر فنی تیم ملی هندبال زنان ایرانی بوده و خارجی نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تیم ملی هندبال مردان به بازی‌های آسیایی اعزام شود با همین کادر فنی ادامه خواهد داد، کادر فنی ما تا انتخابی المپیک همین خواهد بود انتخابی المپیک در قطر و ده روز بعد از مسابقات آسیایی چین است.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص وضعیت قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی هندبال اظهار کرد: ووسلین تا پایان قهرمانی بازی‌های آسیایی و انتخابی جهان با ما قرارداد دارد این مساله که یک مربی تیم ملی همزمان در یک تیم باشگاهی مربیگری کند اتفاق جدیدی در هندبال جهان نیست. سرمربی تیم ملی بحرین و خیلی کشورهای دیگر این شرایط را دارند. این مساله اتفاق جدیدی نبوده و قطعاً خللی ایجاد نمی‌کند اعزام‌ها و اردوهای تیم ملی ما در زمانی است که بازی‌های لیگ تعطیل است.

وی در ادامه به شرایط بودجه و حامیان مالی خود نیز اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته بیش از 10 اعزام جهانی و آسیایی داشتیم که با این شرایط قطعاً حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای این تعداد برنامه کافی نبود اما خوشبختانه ایرانسل و چند حامی دیگر در این مسیر به ما کمک کردند قطعاً برای حضور موفق در مسیر خود نیازمند این هستیم با منابعی که جذب می‌کنیم خللی در کار ما ایجاد نشود.

پاکدل در ادامه پیرامون نامه سرگشاده علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک نیز خاطرنشان کرد: در مورد این نامه چون ندیده‌ام توجهی هم به آن نکرده‌ام خطاب این نامه کمیته ملی المپیک بوده و پاسخ آن را هم مسئولان کمیته ملی خواهند داد و من نمی‌توانم اظهار نظری کنم. آقای دبیر از دوستان ما هستند اگر نامه را به من داده بودند من جواب را می‌دادم.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر همزمانی مسئولیتش در آکادمی ملی المپیک و فدراسیون هندبال گفت: مسئولیتی بر عهده من گذاشته شده و اصلاً بحث دو شغله بودن مطرح نیست. من سرپرست آکادمی ملی المپیک هستم. یک ریال از این بحث پول نگرفتم. خارج از هندبال مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهم. کارهای خوبی صورت گرفته و تلاش می‌کنم کارنامه خوبی بر جا بگذارم. در این خصوص تابع تصمیمات کمیته ملی المپیک هستم. تا زمانی که جایگزین من معرفی شود و بد از آن هم تجربیات خود را با توجه به حساسیت این مرکز در ورزش کشور به نفر بعدی منتقل خواهم کرد.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون حضور وی در هیأت اجرایی و بهره از منابع مالی گفت: هیچ مصوبه‌ای در مورد اینکه چه عددی و به چه فدراسیونی پول تخصیص داده شود مطرح نشده اینکه می‌گویند پول مربیان خارجی کمیته ملی المپیک بین چند فدراسیون تقسیم شده درست نیست. قرارداد سرمربی خارجی ما قبل از نشست هیأت اجرایی منعقد شده و حتی یک برگ کتبی و شفاهی نیز برای پرداخت هزینه‌ها به کمیته ملی المپیک نداشته‌ایم. توافقات ما بعد از مسابقات جهانی بوده حتی در جلسه آخر هیأت اجرایی نیز این مساله مطرح شد اما مقرر شد تا این پول و عددها به صورت عادلانه و شاخص محور بین تمامی فدراسیون‌ها تقسیم شود. بحث دوم در این موضوع این است که من به عنوان عضو هیأت اجرایی اعلام می‌کنم از این حوزه هیچ پولی دریافت نخواهم کرد تا امروز هم هیچ بحث شخصی نداشته و پیگیری نیز نداشته‌ام. یکی از خطوط قرمز آقای خسروی وفا در هیأت اجرایی و همین طور خود من این است که بخواهیم در این موقعیت از کمیته ملی المپیک امتیاز بگیریم. ما به رسم اعتماد اعضای مجمع در این هیأت قرار داریم و این مساله را ملاک کار خود قرار خواهیم داد.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه به ریز جزئیات بودجه فدراسیون اشاره داشت و گفت: در بحث بودجه تلاش زیادی شده تا شاهد افزایش رقم‌ها باشیم در هیأت اجرایی نیز نگاه درستی به این مساله شد و توانستیم نظر مثبت دولت و مجلس را برای افزایش بودجه کمیته المپیک و وزارت ورزش دریافت کنیم و این مساله جای تشکر دارد برای هندبال بودجه عملیاتی عادلانه نبوده است ما در سال قبل هم به این مساله اعتراض کردیم و آقای صالحی امیری هم در این خصوص تأیید کردند که بودجه مصوب هندبال در سال قبل نسبت به عملکرد این فدراسیون درست نبوده است. امسال عدد بودجه ما 5 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد و تنها شاهد افزایش 17 درصدی بودجه بودیم من باید خارج از جلسات هیأت اجرایی به عنوان رئیس فدراسیون هندبال از کیان رشته هندبال دفاع کنم. اگر بودجه‌ای اضافه می‌شود باید برای همه رشته‌ها باشد جدولی که توسط هیأت اجرایی تصویب شده بود 600 میلیون کمتر از مقداری بود که اکنون به تصویب رسیده است. بودجه سال قبل ما یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود در حالی که ما در 6 اعزام خود نتیجه منطقی و قابل قبول گرفته بودیم و قطعاً این عدد با توجه به شرایط اعزام‌های تیم در سال جاری باید افزایش پیدا می‌کرد.

وی در خصوص انتخاب دبیر فدراسیون هندبال به خبرنگاران گفت: این مساله تا هفته آینده تکلیفش مشخص خواهد شد و نفر را قطعاً اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه پیرامون میزبانی ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم تصریح کرد: ما فقط چند استان را داریم که از نظر زیرساخت و شرایط میزبانی همچون فرودگاه بین المللی، هتلینگ و سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات بین المللی دارا می‌باشد. باشگاه سپاهان در این رقابت‌ها حاضر بود و شهر اصفهان هم از این لحاظ می‌توانست میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشد حضور موفق ما به عنوان میزان در این رویداد مهم است چراکه می‌تواند زمینه ساز دریافت میزبانی‌های مهمی در آینده برای کشورمان باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر بنا بر انتخاب یک تیم از مردان و زنان به اعزام به بازی‌های آسیایی باشید کدام تیم را انتخاب می‌کنید، گفت: بنای من برابری است و نمی‌توانم انتخاب کنم. ترجیح من اعزام هر دو تیم است. نگاه ما به همه رشته‌ها باید یک شکل باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/768470/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟