راه ترقی

آخرين مطالب

مربیان رزمی یا کاسبان پول؟ ورزشی

مربیان رزمی یا کاسبان پول؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- بی‌تردید رشته‌های رزمی بعد از فوتبال و به همراه کشتی، بیشترین علاقمند و مخاطب را دارند و هنرجویانی از رده‌های سنی بسیار پایین با حضور در باشگاه‌ها در اندیشه تبدیل شدن به یک قهرمان هستند و رویاهای بزرگی را در سر می‌پروراند.

رشته‌های رزمی با وجود افتخار آفرینی‌های متعدد در عرصه جهانی و قاره‌ای و ایفا کردن نقش مهم در سبد مدال‌آوری ورزش ایران در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی، همواره با حواشی و مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از این مشکلات، تعدد سبک‌هاست که خیلی از آنها خود ساخته هستند و حتی ریشه جهانی هم ندارند. با گذری به فضای مجازی در سال‌های اخیر به خوبی در می‌یابیم یکی از معضلات اصلی رشته‌های رزمی، رشد قارچ گونه مربیانی است که بدون داشتن مدرک معتبر از فدراسیون یا هیئت استانی خود، در باشگاه‌های گوناگون مربیگری می‌کنند و بدون داشتن توان فنی، هنرجویان کم سن و سوالی که با هزاران آرزو وارد ورزش شده‌اند را دل‌زده کرده و یا حتی بسیاری از آنان را با مصدومیت شدید و آسیب‌های جبران ناپذیری مواجه می‌کنند.

در این راستا، "محسن آشوری" سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته و رئیس سبک کیوکوشین ماتسوشیما که از اساتید و چهره‌های برجسته این رشته پرمخاطب است  گفت: فدراسیون سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده تا دیگر یک فرد نتواند بدون پشت سرگذاشتن دوره‌های مورد تایید فدراسیون و سبک، بتواند درجه یا مدرک اخذ کند.

وی در مورد راه اندازی کلاس و باشگاه از سوی مربیانی که بار فنی لازم را ندارند، توضیح داد: تمام تلاش مجموعه فدراسیون این است تا مانعی سد راه این مربیان باشند. مربیانی که آینده علاقمند کم سن و سال را با خطر مواجه می‌کنند. در این مسیر با فردی شوخی نداریم و تمام برنامه ما با راه‌اندازی سامانه همین است که همه چیز مکانیزه شده و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آشوری بیان کرد: به فدراسیون ما نیز گزارشاتی در خصوص چنین مربیانی رسیده که بدون علم کافی، کلاس راه انداخته و تنها فکر درآمدزایی هستند. فدراسیون با کمک، ادارات کل استانی و هیئت‌ها، فورا با این مربیان برخورد کرده و خواهد کرد.

همایون خرم نایب رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی که خودش و همسرش دارای سبک‌های مطرح و تاثیرگذار رزمی هستند

وی گفت: از چند سال قبل برای اینکه بتوانیم سبک‌ها و در ادامه، مربیان و داوران را ساماندهی کنیم، سامانه طراحی شد که این سامانه تمامی فعل و انفعالات خانواده تحت پوشش فدراسیون را زیر نظر دارد. تمامی دوره‌ها و احکام به صورت مکانیزه است و اگر یک مربی حتی کوچکترین مدرک مورد نیاز را برای ثبت نام نداشته باشد، ثبت نامی صورت نخواهد گرفت.

خرم بیان کرد: می‌دانیم فردی که می‌خواهد دوره مربیگری را پشت سر بگذارد باید آیتم‌هایی داشته باشد. پس دیگر راهی برای اینکه افراد دوره‌های مورد تایید را به اتمام نرسانده و بدون تایید فدراسیون و هیئت، حکم مربیگری و کمبرند بگیرند وجود ندارد.

وی در خصوص رشد عجیب مربیان بدون بارفنی، گفت: البته این موضوع تنها مختص فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی نیست. ما در فدراسیون خودمان سد راه شده‌ایم چون آینده هنرجویان و قشر پرمخاطب ورزش‌های رزمی برایمان اهمیت دارد.

نایب رئیس فدراسیون رزمی و رئیس سبک پنچاک‌سیلات، توضیح داد: دیگر هیچ فردی نمی‌تواند الکی بگوید مربی است. مربی باید دانش لازم را داشته باشد چون فرزندان مردم، امانت هستند.

وی در مورد اینکه چه توصیه‌ای به خانواده‌ها دارد؟ گفت: قطعا هنرجویان کم سن و سال اشراف لازم را ندارند. از خانواده‌ها می‌خواهیم برای ثبت نام فرزندانشان، حتما شرایط مربیان را استعلام بگیرند چراکه اکنون در سامانه، تمامی اطلاعات مربیان مورد تایید فدراسیون، موجود است.

خرم عنوان کرد: آینده هنرجویان برای همه اهمیت دارد چراکه آنان آینده‌سازان رشته‌های رزمی هستند. پس علاوه بر ما که تلاشمان کوتاه کردن دست مربی‌نماها است، خانواده‌ها نیز باید با یک سرچ ساده در سامانه، فرزندان خود را در کلاس‌های معتبر ثبت نام کنند.

  با شنیدن صحبت‌های مسئولان و اساتید دو فدراسیون پرمخاطب و جست‌وجو در این خصوص درمی‌یابیم که اراده برای مقابله با این معضل به خوبی وجود دارد و بهتر است وزارت ورزش و ارگان‌های مربوط نیز به کمک فدراسیون‌های پرمخاطب رزمی آمده تا هرچه سریعتر رشته مربی‌نماها خشکانده شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/769817/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟