راه ترقی

آخرين مطالب

تشریح جزئیات فعال‌سازی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج/رکوردشکنی عمل جراحی قلب و امکانات منحصر به فرد بیمارستان امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

راه ترقی - مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد روز دوشنبه 8 خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه جزئیات فعال‌سازی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را تشریح کرد.

به گزارش «ایثار استان البرز»، دکتر رحمت‌الله حافظی، ضمن تبریک دهه کرامت، بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را نمادی از همراهی و همدلی فراسازمانی دانست و گفت: بیمارستان مجموعه‌ای است که از منابع عمومی و پول مردم ساخته شده است و بیمارستان امام خمینی (ره) کرج قدمت 30 ساله دارد و برخی از مدیران و پرسنلی که در این مجموعه فعالیت دارند، در همین بیمارستان متولد شده‌اند و خوشبختانه همه از روشن شدن مجدد چراغ‌های این بیمارستان به وجد آمده‌اند و احساس تکلیف می‌کنند که انجام بخشی از امور را بر عهده بگیرند و در راستای باز فعال‌سازی این مجموعه گام‌های مؤثری بردارند.
مدیرعامل شرکت متد افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج سابقه و خاطرات خوبی را برای مردم بر جای گذاشت اما طی 10 سال گذشته، به دلیل واگذاری به حوزه‌ای که مرتبط با سلامت و درمان نبود، دچار رکود تدریجی و تهدیدهای جدی شد و به منظور خروج از آن شرایط، این مجموعه در مقطعی به بخش خصوصی واگذار اما به دلیل عدم توانایی در برآورده کردن انتظارات، با حکم قضائی باز پس گرفته شد.
دکتر حافظی با بیان اینکه مجموعه‌ای که تولیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را بر عهده داشت، طی تفاهم‌نامه‌ای مدیریت آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار کرد، گفت: عملکرد غیرتخصصی طی چند سال اخیر موجب بر زمین ماندن حقوق و مطالبات پرسنل و نیز عدم پرداخت مطالبات شرکت‌هایی که تجهیزات بیمارستانی را برای این مجموعه فراهم کرده بودند، شده و احکام قضائی برای توقیف اموال بیمارستان صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: اوایل مهر سال گذشته، به دستور دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، بازفعالسازی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به شرکت متد واگذار شد و استاندار البرز نیز حمایت قاطع خود را از این اقدام اعلام کرد. همراهی و اراده مجموعه‌های مختلف از جمله استانداری، دادگستری، دادستانی، سازمان تأمین اجتماعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و در رأس آن‌ها، پرسنل مجموعه موجب بازفعال سازی این بیمارستان شد.
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد با بیان اینکه همه افرادی که در راستای بازفعال سازی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گام برداشتند، از ثواب معنوی رفع آلام شهروندان بهره‌مند می‌شوند، گفت: علیرغم این اقدامات هنوز هم در این مجموعه با مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش کردیم از تیم باتجربه‌ای که سابقه طولانی مدت مدیریت بیمارستان‌های بزرگ تهران را داشتند، در این زمینه کمک بگیریم تا تصمیمات درستی اخذ و اجرا شود.
دکتر حافظی افزود: عدم پرداخت حقوق چند ماهه پرسنل و پاداش پایان خدمت 450 نفر از بازنشستگان و تجمعات مکرر و به حق آن‌ها، بر زمین ماندن مطالبات شرکت‌هایی که تجهیزات بیمارستانی را فراهم کرده و برخی از آن‌ها حکم قضائی و دستور توقیف اموال مجموعه را گرفته بودند و همچنین عدم پرداخت حق و حقوق پزشکان متخصص طی حدوداً دو سال موانع اصلی فعال‌سازی این بیمارستان بود که به تدریج، با تمهیدات اتخاذ شده، این موانع تا حدودی مرتفع شدند.
وی اظهار کرد: امروز بخش‌های ویژه این بیمارستان به 50 مانیتور نیاز دارد اما چون بخشی از مطالبات شرکت مربوطه پرداخت نشده، تحویل این دستگاه‌ها صورت نگرفته است که در این راستا جلسه‌ای با شرکت مذکور برگزار خواهد شد تا بتوانیم در قالب واگذاری املاک، تسویه حساب را انجام دهیم و دستور آزادسازی تجهیزات صادر شود و نصب و راه‌اندازی آن‌ها در بخش ویژه صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت متد با وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن 128 اسلایس برای آنژیوگرافی را یکی از امتیازات ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دانست و گفت: این دستگاه منحصر به فرد، به راحتی می‌تواند به حداکثر ظرفیت خود برسد و با فعالیت، منابع مالی لازم برای تقویت بیمارستان را تأمین کند. همچنین این بیمارستان از دو اتاق عمل قلب باز و نیز برخوردار است که تاکنون حدود 20 عمل جراحی در آن‌ها انجام شده است.
دکتر حافظی با بیان اینکه یکی از افتخارات این بیمارستان، انجام سه عمل جراحی قلب به صورت بسته و غیرتهاجمی در یک روز بوده که بدون باز کردن قفسه سینه، دریچه قلب تعویض شده است، ادامه داد: این رکورد در گذشته دو عمل در روز بوده است. ظرفیت‌های بالقوه خوبی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به تدریج فعال می‌شوند و به خدمت رسانی به بیماران می‌پردازند. طی نشستی با رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز مطرح شد که در برخی مراکز، بخش آی سی یو و اورژانس مملو از جمعیت است اما در این بیمارستان تخت‌ها خالی هستند.
وی ظرفیت‌های موجود در بیمارستان امام خمینی (ره) را متعلق به مردم دانست و با اشاره به اینکه آن‌ها حق استفاده از این امکانات را دارند، تصریح کرد: تلاش می‌شود در آینده نزدیک، بخش چشم مجموعه را نیز فعال کنیم. بخش زنان و زایمان این بیمارستان نیز ظرفیت خوبی است که قابلیت انجام 6 عمل زایمان به صورت همزمان در آن فراهم است. با هماهنگی سازمان نظام پزشکی، مجوز جذب متخصص در حد امکان از استان البرز و در صورت عدم وجود، از تهران اخذ شده است.
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد توضیح داد: شرکت متد در سال 1372 به منظور ارائه خدمات مرتبط با سلامت ایثارگران تأسیس و سپس واحدی به نام امداد آمبولانس برای جابجایی حمل ایثارگران بین خانه و بیمارستان راه‌اندازی و سپس ویزیت در منزل جهت پایش سلامت ایثارگران فعال شد. 12 بیمارستان برای نگهداری جانبازان اعصاب و روان در کشور فعالیت دارند که این بیمارستان نیز پس از انتقال سند، به شرکت متد واگذار می‌شود و سپس جایگاه قانونی خود را پیدا می‌کند.
دکتر حافظی با اشاره به فعالیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با تعرفه خصوصی بیان کرد: اولویت اصلی این بیمارستان، خدمت رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهداست و از ظرفیت مازاد آن برای خدمت رسانی به عموم مردم استفاده می‌شود. این مجموعه با 17 بیمه تکمیلی و بیمه‌های پایه، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح طرف قرارداد است و انعقاد قرارداد با سایر بیمه‌های تکمیلی نیز در دستورکار قرار دارد.
وی اذعان کرد: این مجموعه یک بیمارستان جنرال است که به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز رسیده و دارای چهار بخش فعال داخلی، جراحی، اطفال و زنان و زایمان و در کنار این ها، در حوزه فوق تخصصی نیز دارای بخش‌های ویژه و اتاق‌های عمل قلب است. پس از تعطیلی این بیمارستان و آغاز به کار مجدد آن، هیچ یکی از پرسنل و کارکنان از کار منفک و تعدیل نشدند و حتی در مقطعی که این مجموعه تعطیل بود و عملیاتی انجام نمی‌شد، نیروهای انسانی حضور داشتند.
دکتر حافظی با بیان اینکه شرکت متد به هلدینگ سلامت تبدیل خواهد شد که اکنون در حال تدوین اساسنامه و ساختار تشکیلاتی آن هستیم، عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج نیز به واسطه فعالیت در حوزه سلامت به این هلدینگ منتقل خواهد شد. بخش دیالیز این بیمارستان با 21 تخت نیز تا اواخر خرداد ماه فعال می‌شود. تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در این مجموعه، خوب و بروز هستند اما به دلیل تعطیلی و فعال‌سازی بیمارستان، نیاز به کالیبراسیون یا تنظیم دارند تا بتوانند در چارچوب استاندارد کار کنند.
مدیرعامل شرکت متد با اشاره به صدور گواهینامه سبز برای تجهیزات و دستگاه‌های این بیمارستان بیان کرد: حمایت‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب شد موفق شویم کار را به این مرحله برسانیم که امید است بتوانیم در آینده سایر ظرفیت‌های بالقوه این مجموعه را فعال کنیم. اصحاب رسانه می‌توانند بااطلاع رسانی به مردم، نقش بسزایی در فعال‌سازی این بیمارستان داشته باشند و در ثواب خدمت رسانی به شهروندان و نجات جان بیماران سهیم باشند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/771496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله