بخشنامهای که مسافران را راهی ترکیه میکند!
اجتماعی
بزرگنمايي:
راه ترقی- بهروز صفری با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر
پروازهای داخلی، اظهار کرد: با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در
مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که 95 درصد آنچه در این دو
مسیر فروخته میشود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر
نمیکنند و هزینه سفر با تور برای آنها مقرون بهصرفهتر است.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی
استان تهران ادامه داد: از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد
اشغال هتلهای کیش و قشم هم پایین آمده است و چارترکنندگان هتلهای این دو
جزیره متحمل ضررهای سنگینی شدهاند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاینها
فرقی نمیکند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاینها پروازهای
خود را در این دو مسیر کاهش داده و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز
شدهاند.
او افزود: از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده
است. علاوهبر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف
تعیینشده، افزایش یافته و پرواز در برخی مسیرها گران شده است. درحالیکه
این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل شود، نه اینکه اوضاع
برای مسافران هوایی بدتر شود.
افزایش قیمت بلیت پرواز تهران ـشیراز
سقف نرخ بلیت این مسیر طبق آخرین اعلام سازمان هواپیمایی حدود یک میلیون و 326 هزار تومان است
سقف قیمت بلیت تهران ـ اهواز یک میلیون و 207 هزار تومان تعیین شده است
صفری بیان کرد: سازمان هواپیمایی چند سال پیش هم چنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد
و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار میرود آقای ضرغامی به
عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در
مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان
تهران یادآور شد: چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و
قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاستها و تصمیمهای یکسان در همه
مسیرها جواب نمیدهد، باید تبعات این تصمیم را درنظر میگرفتند و نظر
مشورتی متولی گردشگری را جویا میشدند.

صفری افزود: مسافر تبریز و مشهد میتواند قطار و اتوبوس را جایگزین
هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و
قشم کم و گران شود مسافران این مسیر به سمت آنتالیا و استانبول میروند.
برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانسدار، هتلدار
و مسافر است که از چنین تصمیمهایی آسیب میبیند.
-
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۸:۰۷ PM
-
۷۹۳ بازديد
-
ایسنا
-
بهروز صفری
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/778244/