راه ترقی

آخرين مطالب

همکاری بین بخشی راه‌حل کلیدی برای چالش‌های تجاری سازی است انديشه

  بزرگنمايي:

راه ترقی- نشست سه جانبه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان جهانی مالکیت فکری و مرکز مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور با حضور اندرو آنگ رییس دپارتمان آسیا و اقیانوسیه وایپو به میزبانی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

آنگ رییس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی ضمن اعلام نقش مرکز مالکیت معنوی ایران در توسعه همکاری های مشترک، همکاری بین بخشی و حضور بازیگران متنوع در یک شبکه ارتباطی را راه‌حل کلیدی برای چالش‌های تجاری سازی دانست.

وی از مراکز حمایت فناوری و نوآوری به عنوان ابزاری قوی برای توسعه و مدیریت و هدایت دارایی‌های فکری در راستای هدف اصلی که نواوری است، یاد کرد و بر تبدیل این برنامه‌ها در قالب اهداف راهبردی کلیدی معاونت به منظور بهبود روند اجرای این پروژه‌ها تاکید کرد.

رییس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی همچنین از تجربه خود در کمک به کشورها برای رفع چالش‌های پیش روی بهبود نوآوری در آن کشورها سخن گفت و یادآور شد: موضوع همکاری‌ها به دلایلی از جمله تضاد منافع موضوعی مستلزم صرف زمان و تعامل است.

در این نشست که جکی چاربانو مشاور برندینگ و ویولتا گتو مسوول امور حقوقی وایپو نیز در آن حضور داشتند بر افزایش تعامل و ارایه برنامه‌های کاربردی از جانب سازمان‌های مرتبط در ایران به سازمان جهانی مالکیت فکری تاکید شد و این همکاری ها را زمینه ساز رشد و شکوفایی کشورها در سطح عموم جامعه دانستند.

 

به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این نشست که با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی و بین‌بخشی معاونت برگزار شد، مساله مالکیت فکری به عنوان پیشران اقتصاد دانش بنیان مطرح و فرصت‌های همکاری برای توسعه فناوری در مراکز دانشگاهی و پژوهشی و همچنین بهره‌برداری و تجاری سازی آن‌ها با اهرم دارائی‌های فکری و لزوم توجه به مساله ارزشگذاری دارایی‌های فکری بررسی شد.

شقایق‌حق جوی جوانمرد رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری هم در این نشست بر توجه ویژه معاونت به مقوله مدیریت دارایی‌های فکری در سیاست‌های تحولی معاونت تاکید کرد.

در ادامه، میترا امین‌لو مدیر کانون مدیریت دارایی های فکری ساختار و رویکردهای جدید معاونت در این خصوص را با تمرکز بر راهبردهای بهبود فضای اقتصادی و تقنینی و توسعه اکوسیستم نوآوری مالکیت فکری ارائه و در این مسیر بر راهبرد ترویج و ارتقا آگاهی متناسب با تنوع گروه‌های مخاطب و محتوای متناسب‌سازی شده تاکید کرد.

وی همچنین به ظرفیت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه مشارکت و احیای برنامه مراکز حمایت فناوری و نوآوری (TISC)، راه‌اندازی کلینیک مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی، برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی مشترک و همچنین احصا داده‌ها و همکاری و ارتقای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری (GII) اشاره کرد.

در ادامه سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور بر اهمیت توسعه اکوسیستم نوآوری به ویژه از مسیر حمایت از دارایی‌های فکری تأکید کرد و یکی از اهداف و رویکرد مهم مرکز را توسعه تعاملات بین‌الملل و زمینه‌سازی برای الحاق به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه مالکیت فکری برشمرد.

وی همچنین به دستاوردهای سفر هیات وایپو به ایران در حوزه فرش، زعفران و پسته با تمرکز بر علامت جمعی اشاره و از اتمام پروژه طبقه بندی و علامت جمعی فرش ایرانی با عنوان (COP: Carpet Of Persia) و توفیقات مطلوب در پروژه‌ برندینگ زعفران خبر داد و نقش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را در کمک به تکمیل زنجیزه ارزش محصول و توسعه بازار، کلیدی خواند.

سرپرست مرکز مالکیت معنویسازمان اسناد و املاک کشور ادامه داد: به دلیل عدم بسته بندی مناسب و نقص در سیستم برندینگ این محصول، 80 درصد سود خالص فروش زعفران ایران به کشورهای دیگر منتقل شده است که نیازمند توجه و سیاست گذاری و اقدامات عملیاتی است.

در ادامه این نشست درخصوص توسعه تعاملات بین مجموعه‌ها توافق شد تا جلسات مستمری برای برنامه ریزی و مکتوب نمودن برنامه‌ها برای اقدامات مرتبط با مراکز حمایت از فناوری و نوآوری و هشت وبینار بیان تجربیات مدیریت دارایی‌های فکری در حیطه‌های متنوع صنعتی برگزار و همچنین برنامه مشترک آموزشی سه جانبه طراحی شود، تا در قالب تفاهم نامه مشترک سه‌جانبه در سفر دبیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری به ایران به امضا طرفین برسد.

همچنین با توجه به نقش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در توسعه زنجیره ارزش کسب و کارها، مقرر شد این معاونت با ظرفیت خود در بخش توسعه زنجیره ارزش بازار و برندینگ، در زمینه محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران نیز همکاری داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/780912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حراج چهلم شمش طلا لغو شد

توصیه‌های اقتصادی نمایندگان بخش خصوصی به رئیس جمهور منتخب

رئیس سازمان هواپیمایی: شهریور 1400 از 13 هواپیمای برجامی فقط3 هواپیما فعال بود

حرکات نمایشی کودک خردسال با توپ فوتبال در خیابان

اسکوچیچ با تاج آشتی کرد

صف طولانی برای تماشای مسابقات شمشیربازی المپیک

تکذیب قراردادی سه برابری دانیال و تراکتور

حضور تراکتوری‌ها در ایفمارک

اولین ملاقات اسکوچیچ با تاج پس از جام جهانی 2022

رده چهارم فاطمه مجلل در دور اول قایقرانی روئینگ 2000 متر

بیرانوند: کار پرسپولیس غیراخلاقی بود، شکایت می‌کنم!

شناگران کره‌ای دهکده بازی‌ها را با ناراحتی ترک کردند

سناتور ضد ایرانی، رشوه بگیر از آب درآمد!

عرب سرخی: باید کسانی که با بکارگیری زنان در کابینه مخالف هستند از سر راه برداریم

زندگی کمدین مشهور 98 ساله سوژه مستند شد

«مهران مدیری» برنده هم نباشد، برند هست!

انتقاد تند روزنامه اصولگرا از تجمع حجاب در ورزشگاه آزادی

هشدار قوه قضائیه نسبت به اجاره کارت‌های بانکی

الزامات شکوفایی فرهنگی از زبان وزیر ارشاد

رانش زمین در اتیوپی 500 کشته برجای گذاشت

زبانی که صحبت می‌کنیم بر سرعت درک رنگ توسط مغز ما تأثیر می‌گذارد

شعرخوانی از رشید کاکاوند

زمین خوردن دولت پزشکیان به نفع هیچ کس نیست

افزایش تقاضای مصرف برق درپی افزایش بی‌سابقه دما

صادرات برند کوکاکولا و کانادا ممنوع شد

الزام تطبیق کدملی و کدپستی در زمان درخواست صدور دسته چک

اطلاعیه فوری توانیر: کولر ادارات باید ساعت 10 خاموش شده باشد

جلسه استانداردسازی استادیوم‌ها با حضور مهدی تاج

برچسب غیرقابل فروش روی حسین پورحمیدی!

مشعل المپیک در دستان اسطوره‌های رئالی

آغاز یازدهمین مرحله از تمرینات تیم ملی گلبال

تکذیب صریح ادعای 70 میلیاردی رضا درویش

طارمی در انتظار سومین درخشش

معنا و مفهوم نماد عروسکی المپیک 2024 پاریس

دین هویسن جدایی از یوونتوس را تأیید کرد

پیش‌بینی متفاوت تراکتور در مورد بیرانوند

باید سال‌ها کار کرد تا عقب‌ماندگی دوومیدانی جبران شود

شریعتمداری: بیم آن می‌رود که آقای پزشکیان را به جای خراسان به میدان خراسان بکشانند!

مجلس این هفته به جز مراسم تحلیف جلسه علنی ندارد

خادمی: پزشکیان از وزرایش تضمین بگیرد اگر کاری نکردند محاکمه شوند

گفتگوی موسوی با خراسان؛ از گزینه مناسب برای وزارت خارجه تا سناریو برای بازگشت احتمالیِ ترامپ

انتقاد «المیرا شریفی مقدم» از لباس کاروان ایران در افتتاحیه المپیک

اختصاص رایگان فیبر نوری به همه سینماهای کشور

چه خبر از مهدی سلطانی، لیلا زارع و چند نفر دیگر؟

نماهنگ «ایران وطنم» با صدای محمد حشمتی

طریق‌الحسین کم کم رنگ و بوی اربعین می‌گیرد

پیشرفته‌ترین موتور مافوق صوت جهان آزمایش شد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

حملات زود هنگام مخالفان به دولت تشکیل نشده

عبور اجاره‌بها از سقف کاذب