وزیر بهداشت پاسخگوی دغدغهها و مطالبات کادر درمان شد
اجتماعی
بزرگنمايي:
راه ترقی- مرکز ارتباطات مردمی ظهر روز یکشنبه همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و
روز پرستار میزبان بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بود
تا پاسخگوی سوالات و مطالبات کادر درمان باشد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد
باسعادت قهرمان کربلا و تبریک به پرستاران گفت: قدردان زحمات جامعه
پرستاری در کشور هستیم. در کشور بهترین پرستاران دنیا را داریم که در عرصه
های مختلف شایستگی خود را نشان دهندهاند.
وی درخصوص مطالبه پرداخت فوقالعاده خاص کادر درمان عنوان کرد: مرتب در
این زمینه نامه مینویسم و منتظر تامین اعتبار پرستاران از سوی سازمان
برنامه بودجه هستیم، 550 پرسنل داریم که همگی مطالبه دریافت فوق العاده خاص
را دارند و دولت باید رقم بالایی (حدود 70 همت) به این امر اختصاص دهد.
وزارت بهداشت با این تخصیص موافقت دارد و پیگیری های لازم را انجاممی
دهیم.
عین اللهی درباره نظام تعرفه پرستاری خاطر نشان کرد: 15 سال این قانون
اجرا نشد و از سال گذشته با همت دولت سیزدهم اجرای آن اغاز شد. نحوه پرداخت
این تعرفه عملکردی است و به همه یکسان تعلق نمیگیرد. هنوز این طرح تکمیل
نشده و به صورت علی الحساب انجاممی شود، پرداخت نباید از کارانه کمتر
باشد. وسعت این خدماتگسترده است انشالله این از حالت علی الحساب به حالت
عملکردی واقعی تبدیل شود.
وی همچنین درباره استخدامپرستاران ایثارگر گفت: استخدام براساس مجوز
سازمان استخدام کشور است. حدود 75 هزار از سازمان استخدامی مجوز خواسته ایم
تا امروز 25 هزار مجوز دریافت کرده ایم و آخر مهرماه آزمون این 25 هزار
نفر برگزار شد، در امتحان 30 امتیاز به کسانی اختصاص یافت که در کرونا کار
میکردند و اینها پذیرفته شده اند و در مرحله مصاحبه هستند. از این 25 هزار
نفر 14 هزار نفر گروه پرستاری هستند.
مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، بر مبنای رسالت تعریف شده خود به
منظور ایجاد پل ارتباطی میان مردم و اعضای کابینه دولت سیزدهم و در راستای
تأکیدات مصرح رئیسجمهور مبنی بر ارتباط بیواسطه مردم با مسئولان،
سلسهنشستهای پاسخگویی تلفنی و برخط مقامات دولت سیزدهم به تماسهای مردمی
را ترتیب داده است. این نشستها که از آذرماه سال گذشته آغاز شده، تاکنون
میزبان اکثریت وزرای کابینه سیزدهم در دور اول و دوم برگزاری خود بوده است.
آیتالله «سید ابراهیم رئیسی» رئیسجمهور هم 30 بهمنماه سال گذشته در این مرکز حاضر و پاسخگوی تماسهای مردمی شد.
حجتالاسلام والمسلمین «احمد صالحی» فلسفه برگزاری این نشستها را ایجاد
ارتباطی بیواسطه میان مردم و اعضای هیأت دولت اعلام و تصریح کرد که با
توجه به حساسیت آیتالله رئیسی در پاسخگویی به مردم و پیگیریهایی که در
این زمینه انجام میشود، اعضای کابینه مطمئن باشند مسئولی که پاسخگوی مردم
نباشد از این دولت نخواهد بود و خط قرمز این دولت پاسخگویی و پای کار آمدن
است.
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/784565/