راه ترقی

آخرين مطالب

ایران: آماده همکاری هسته‌ای با عربستان هستیم سياسي

ایران: آماده همکاری هسته‌ای با عربستان هستیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایرنا/ رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار سفیر عربستان گفت: عربستان سعودی رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای است که ما آماده همکاری با کشورهای منطقه به‌ویژه عربستان هستیم. 
محمد اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، بر پیوند عمیق دو کشور تاکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد، تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.
وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملا متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر حفظ تعاملات با کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: با این رویکرد و با ظرفیت‌سازی، ‌ به دنبال خلق فناوری هستیم زیرا بسیاری از کشورهای جهان در این عرصه با ما همکاری نمی‌کنند. با توجه به این شرایط، ما به دنبال پیشرفت و توسعه فناوری‌های نوین رفتیم و با توکل به پروردگار متعال اکنون در جایگاه خوبی قرار داریم.
اسلامی گفت: دستیابی به فناوری‌های نوین همچون هسته‌ای نتایج بسیار مثبتی برای ایران داشته؛ البته این مساله موجب ناخرسندی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی شده است.
وی با اشاره به رویکرد عربستان سعودی در زمینه توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد: عربستان سعودی رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای است که ما آماده همکاری با کشورهای منطقه به‌ ویژه عربستان هستیم. در این زمینه نکته مهم، بحث رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است زیرا رویکرد آژانس اساسا باید مبتنی بر حمایت از توسعه فناوری هسته‌ای در کشورهای گوناگون باشد.
اسلامی تاکید کرد: ایران بیشترین همکاری‌ها را در زمینه بازرسی‌ها با آژانس داشته و دارد. در چارچوب پادمان و «ان.پی‌.تی» همچنان همکاری‌های لازم را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم داشت.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به لزوم توسعه نیروگاه‌های اتمی و گسترش میزان تولید رادیوداروها برای استفاده بیماران تاکید کرد و گفت: سالانه یک میلیون بیمار ایرانی از این رادیوداروها استفاده می‌کنند بنابراین توسعه تولید این‌گونه داروها بسیار ضروری است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورها هستیم.
اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه کاربرد پرتوها در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: توسعه کاربرد پرتوها توسط یک شبکه دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و دنبال می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.
معاون رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد و سرفصل‌های مختلف صنعت هسته‌ای به موفقیت‌های فراوانی دست یافته و بسیار موثر عمل کرده؛ اظهار کرد:‌ با توجه به موارد ذکر شده اکنون شاهد توسعه و گسترش فناوری هسته‌ای در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون کشور هستیم.
اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت‌های خوب پژوهشی و ‌آموزشی در زمینه فناوری هسته‌ای برخورداریم، خاطرنشان کرد: آماده همکاری و ارایه تجارب و دانش خود در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی به سایر کشورها هستیم.
سفیر عربستان سعودی در ایران نیز ضمن تشکر از دعوت محمد اسلامی به‌ منظور حضور در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، بر پیشرفت و توسعه تعاملات میان دو کشور تاکید کرد.
عبدالله بن سعود العنزی در این دیدار، ‌ایران را کشور همسایه، دوست و برادر دانست و گفت: شاهد پیشرفت‌های بیشتر در حوزه‌ همکاری‌های دوجانبه و در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای باشیم.
نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از 17 تا 19 اردیبهشت‌ ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتوم، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/874166/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در چه صورتی مالیات بر خانه‌های خالی 12 برابر می‌شود؟

موتور خودروهای برقی روشن شد

ارائه بسته‌های «بانکی» به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند

نماینده مجلس: قانون درباره طلافروشان باید اجرا شود

سهم بالای ترکیه در بازار چاپ و بسته‌بندی منطقه

طاهری منتظر بازی در مسکو

حمله کاپیتان پرسپولیس به رکورد دو بازیکن افسانه‌ای

صلاح احساساتی شد؛ تا ابد با کلوپ در ارتباطم!

نگرانی بزرگ رئال از تصمیم ناگوار کروس

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

دعوای یووه و آلگری به دادگاه می‌کشد

12سال از فینال حیرت‌انگیز چلسی و بایرن در آلیانز آرنا گذشت

تخصص جالب یک سرمربی در معرفی گلر جدید!

کابوس 400 میلیون یورویی بارسلونا و دوشیدن عربستان!

کلوپ قهرمان لیگ برتر را معرفی کرد

متکی: به چیزی جز ریاست مجلس فکر نمی‌کنم

کاندیدای نایب رییسیِ مجلس: دو گزینه مطرح ریاست از من درخواست داشتند که کمکشان کنم

گزارش صداوسیما از جزئیات سفر رئیس جمهور به آذربایجان و دیدار با علی‌اف

سفیر اسبق ایران در عمان: ایران و آمریکا می‌توانند به تعامل جدیدی برسند

با کریمان کارها دشوار نیست

چهره متفاوت «امپراتور یوری» در سریال جدیدش

«ماجرا‌های پدینگتون» در شبکه کودک

دورهمی بازیگران سریال آوای باران در اکران یک فیلم

زمان پخش سریال «در انتهای شب» مشخص شد

این آدم مرد زندگی نیست!

تسلط فوق‌العاده راغب در قرائت قرآن و آواز سنتی

تتلو هیچ شاکی خصوصی نداشت

تیزر آهنگ انرژی مثبت و جدید فرزاد فرخ را ببینید

خاطرات خنده‌دار راغب از شیطنت‌های دوران مدرسه

وجود 134 هزار ساختمان ناایمن در کشور

افزایش شمار کشته‌های سیل افغانستان به 70 نفر

چمران: هیچ شخصی پیدا نمی‌شود که درختان چیتگر را قطع بکند

وزیر کشور: دربارۀ نگهداری حیوانات در آپارتمان کمبودهایی وجود دارد که باید قانون را تکمیل کنیم

تب زیبایی، آرایشگر‌ها و ماما‌ها را جراح کرد

اینشتین در مورد منطقه عجیب اطراف سیاهچاله‌ها درست می‌گفت

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

مهر مدعی شد: حقوق همه بازنشستگان تأمین اجتماعی تا آخر وقت فردا واریز می شود

مدیرعامل راه آهن: پیشرفت برقی‌سازی خط آهن تهران - مشهد صفر است

قیمت شکر بسته بندی اعلام شد

مجمع فدراسیون عزیزی‌خادم را عزل کرد، نه هیئت رییسه

نگاهی به دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال جوانان با پرسپولیس

جانشین موقت آلگری در یووه معرفی شد

الهامی به دنبال فراموشی تلخ‌ترین شکست تاریخ

حمله دادکان به تاج؛ چطور متوجه فساد منصوبان خودش نشد؟!

چهارشنبه برای امید عالیشاه جشن بگیرید

پاتک به رکورد جلالی در مقر استقلال

واکنش اسبقیان به انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس

گل به خودی عجیب در لیگ MLS آمریکا

پاداش قهرمان لیگ انگلیس چقدر است؟

متکی: آقای رئیسی الا ماشاءالله قول می‌دهد اما...