راه ترقی

آخرين مطالب

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیسی: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ سياسي

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیسی: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - جماران / آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس جمهور یادآور شد: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش جماران به نقل از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس جمهوری، ضمن تبریک دهۀ کرامت و میلاد حضرت فاطمۀ معصومه(س)، از اقدامات و فعالیت های دولت تشکر و قدردانی کردند.

آیت الله مکارم شیرازی ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله مأموریت های مهم دولت دانست و گفت: اینکه نسبت به دردها و مشکلات مردم آگاه بوده و درصدد درمان هستید، مایۀ امیدواری است.
آیت الله مکارم شیرازی، مسألۀ مسکن و اجاره بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرد و افزود: اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می کند که دولت باید این مسأله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد.
وی، نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرده و گفت: این نوسانات بر اقتصاد کشور تأثیر می گذارد و دولت باید نسبت به تأثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه ریزی داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به گرانی اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره های مردم اشاره کرد و افزود: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.
آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص فرودگاه قم تأکید کرد و افزود: دولت ها حلقۀ اتصال یکدیگر هستند، هرچند این موارد در دولت شما آغاز نشده، ولی کاری است که باید در دولت شما انجام شده و به اتمام برسد.
وی قم را شهری ممتاز در جهان شیعه برشمرد و افزود: وجود بارگاه حضرت فاطمۀ معصومه(س) و مسجد جمکران و حوزۀ علمیه قم با بیش از هشتاد هزار طلبه، باعث می شود که قم شهری ممتاز و یگانه در جهان شیعه باشد و باید به این نکته توجه شود.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: رسم حوزه های علمیه بر این بوده که با کمک های مردمی اداره می شده و اکنون هم باید به همین صورت باشد، و حوزه های علمیه هیچ گونه کمک مالی از دولت ها نمی خواهند، ولی انتظار دارند که مورد حمایت واقع شوند.
آیت الله مکارم شیرازی، کشور را متشکل از جمهوریت و اسلامیت دانست و بیان کرد: به همان اندازه که به جمهوریت اهمیت داده می شود، باید به اسلامیت هم اهتمام داشت.
وی راهکار حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور را تدبیر، تشویق و کارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این مسائل فشارآوردن فایده ای ندارد.
وی تأکید کرد: هرچند کارهای بر زمین مانده در کشور فراوان است، اما امید انجام آن نیز بسیار است که با فعالیت هایی که دارید امید مردم نیز به حل مشکلات و انجام کارها بیشتر و بهتر می شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حضور مردم در صحنه های نظام با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی را سبب بطلان توطئه های دشمنان در ایجاد یأس و ناامیدی دانست و گفت: وقتی می بینیم که در راهپیمایی روز قدس خیابان ها مملو از جمعیت می شود، دشمنانی که وِرد ناامیدی خوانده و در میان مردم تزریق می کنند، ناکام شده و شکست می خورند.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، حضور رئیس جمهور در میان مردم و دیدار با علما را باعث تقویت روحیۀ مردم دانست و افزود: از این که در حل مشکلات جدی هستید و اهمیت مضاعف می دهید، تشکر می کنیم و برای موفقیت شما و دولت دعا می کنیم.
در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور، گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیت های دولت در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کردند.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور نیز در این دیدار با تبریک متقابل به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برای مناسبت‌های جاری و پیش‌رو، حضور در قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و تجدید دیدار با مراجع عظام تقلید را توفیقی بزرگ برای خود دانست و گفت: ارتباط مستمر استاندار قم و مسئولان دولت با مراجع تقلید همواره مورد تاکید بنده بوده است.
وی با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، کشور در حال پیشرفت است و در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است، افزود: رشد تولید را محور رفع مشکلات و پیشرفت اقتصادی می‌دانیم و لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی حدود 9 هزار واحد تولیدی راکد را احیا کرده‌ایم. همچنین روند ساخت مسکن در کشور رونق گرفته که خود به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد باعث رونق واحدهای صنعتی و خدماتی بسیاری شده است.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه دولت نسبت به رفاه و معیشت مردم حساس است، تصریح کرد: بنای ما بر این است که مسائل را به شکل میدانی و از نزدیک رصد کنیم؛ روش این دولت عبور از کنار مشکلات نیست بلکه نگاه ما حل مسائل است، فارغ از اینکه این مشکلات مربوط به کدام دولت و کدام دوره است. به عنوان مثال دیروز در جلسه پیگیری موضوعات ویژه تصمیمات ویژه‌ای برای تعیین تکلیف دو پروژه بزرگ اما بر زمین مانده قم یعنی منوریل و فرودگاه بین‌المللی اتخاذ شد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) به رئیس جمهور، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود.
ایشان با اشاره به جایگاه جهانی و مهم شهر قم، توجه بیشتر بر ارتقای شاخص‌های توسعه شهری و رفع مشکلات این شهر را خواستار شد و افزود: اقدامات دولت در ‌مسکن‌سازی در قم قابل تقدیر است و اگر چه دولت شما مسئول بلاتکلیف ماندن طرح منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم نیست، اما با توجه اهمیت این طرح‌ها برای قم و نیز رویکرد دولت مردمی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام انتظار می‌رود اقدام موثری برای تعیین تکلیف و تکمیل این طرح‌ها نیز انجام شود.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما سخت‌کوشی، جدیت و تلاش شبانه‌روزی دولت مردمی امید زیادی برای انجام این کارها ایجاد کرده است، گفت: بنده همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می‌کنم. پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/876153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دامنه نوسان بورس تغییر کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 1 خرداد 1403

پیکانی‌ها هم با یک دقیقه سکوت شروع کردند

خبر باورنکردنی از بایرن؛ آنجا چه خبر است

دوران جدید در پاریس؛ پی‌اس‌جی بدون امباپه‌ها

یووه با اخراج آلگری تصمیم درستی گرفت

مادورو: آیت‌الله رئیسی نماد مقابله با یکجانبه‌گرایی در دوران معاصر بود

جلسه کمیسیون امنیت ملی با سرپرست وزارت خارجه

جمعیت «الوفاق» بحرین: ایران اولین مدافعان آرمان فلسطین را از دست داد

همدردی برزیل با دولت و ملت ایران

گزارش صداوسیما درباره وضعیت دیپلماسی ایران در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی

ادای احترام به شهادت رئیس‌جمهور ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی

جلسه کوتاه مجلس در روز چهارشنبه

احمد مسعود: در این شرایط دشوار مردم افغانستان در کنار ملت بزرگ ایران قرار دارند

وزیر دفاع آمریکا: اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌ جمهور ایران نداریم

محمود گبرلو از دیدارش با رئیس جمهور شهید گفت

چهره ها/ عکسی تازه از فاطیما بهارمست

سریالی که هانیه توسلی و پوریا پورسرخ را معروف کرد

سیدجواد هاشمی: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد

محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش و پرکار را از دست دادیم

بیننده یک گیتار نوازی خیابانی باشید

حال و هوای منزل شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

احتمال تغییرِ زمان برگزاری نوبت دوم کنکور

مصاحبه با نیروهای داوطلب مردمی که در یافتن پیکرهای شهدای حادثه بالگرد رئیس‌جمهور کمک کردند

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

فعال اصولگرا: در این شرایط صحبت از رئیس جمهور بعدی شایسته نیست

امروز یارانه کدام دهک‌ها واریز شد؟

تابستان اماراتی رامین رضاییان

رونمایی رسمی از لوگوی جام جهانی فوتسال 2024

رییس فیفا شهادت آیت‌ الله رئیسی را تسلیت گفت

فوتبال برتر امشب پخش می‌شود

پایان رویای پی‌چی‌چی لوا با درخشش ستاره نروژی

اینتر یا یونایتد؛ طارمی می‌توانست انتخاب کند

رئیس سنی مجلس دوازدهم کیست؟

تسلیت مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت رئیس‌جمهور

تصاویری از حال و هوای مقابل منزل آیت‌الله آل‌هاشم بعد از شهادتش

نگاهی به سفرهای خارجی رئیسی در 34 ماه ریاست جمهوری؛ مقصد آخرین سفر خارجی کجا بود؟

سفیر روسیه در سازمان ملل: رئیسی نقش کلیدی در همکاری‌های تهران-مسکو داشت

آمریکا، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت

سیدحسن نصرالله خطاب به رهبر انقلاب: به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه شما امید داریم

تصاویری از رئیسی، آل هاشم، امیرعبداللهیان، مالک رحمتی و موسوی در کنار رهبر انقلاب

تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت‌الله رئیسی در محل سانحه

یادبود رئیس جمهور شهید در بازار جهانی کن 2024

محمود گبرلو از دیرارش با رئیس جمهور شهید گفت

پارسا، حامد، هانیه و شبنم در مراسم ترحیم مادر «لیلا حاتمی»

پخش سریال هادی حجازی‌فر به مناسبت شهادت رئیسی

برگزاری جلسه فوق‌العاده در سازمان سینمایی

آهنگ «نرو بمان» با صدای گروه پالت

عزاداری مردم گیلان، زنجان و تبریز برای شهادت رئیس‌جمهور