راه ترقی

آخرين مطالب

حضور کایالپ، شریعتی، فومیتا و سانچز در مجارستان ورزشی

حضور کایالپ، شریعتی، فومیتا و سانچز در مجارستان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - تسنیم /درحالیکه تیم کشتی فرنگی ایران برگزاری انتخابی المپیکش در سه وزن را به تورنمنت بوداپست واگذار کرده، کشتی‌گیران شاخصی چون کایالپ، فومیتا، سانچز برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
بعد از برگزاری اولین تورنمنت رنکینگ‌دار سال 2024 در زمستان سال گذشته در زاگرب، دومین و آخرین مسابقه رنک‌دار سال المپیک نیز 17 تا 20 خرداد ماه در بوداپست برگزار می‌شود که تیم کشتی فرنگی ایران با ترکیب کامل در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
علاوه بر اینکه در سه وزن 60، 67 و 77 کیلوگرم عملکرد 6 فرنگی‌کار اعزامی ایران به بوداپست، ملاک انتخاب ملی‌پوش المپیکی خواهد بود، کشتی‌گیران شاخص و عنوان‌داری در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.
در وزن 55 کیلوگرم، پویا دادمرز در حالی نماینده ایران است که تنها چهار کشتی‌گیر در این رقابت‌ها ثبت‌نام کردند و به نظر می‌رسد رقابت‌های دادمرز با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان، مراد گاریپوف و نوگذاری تسورتسومیا از گرجستان به صورت دوره‌ای برگزار شود.
در وزن 60 کیلوگرم، رقابت انتخابی بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی در تورنمنت بوداپست اتفاق خواهد افتاد، درحالیکه نفرات شاخصی چون نیهات ممدلی از آذربایجان، کنیچیرو فومیتا از ژاپن، سلطانگالی قزاق و ویکتور سیوبانو از مولداوی هم برای این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
در وزن 63 کیلوگرم، میثم دلخانی حریفانی چون انس باشار از ترکیه، رضوان آرنات از رومانی، لری ابولادزه از گرجستان و مراد ممدوف از آذربایجان را پیش رو دارد.

در وزن 67 کیلوگرم، که نگاه کشتی ایران به رقابت محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی است، لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا، کیوتارو سوگابه از ژاپن که حریف بسیار سرسختی برای گرایی در مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود، جانی ختسورانی از گرجستان
در وزن 72 کیلوگرم، دانیال سهرابی نماینده ایران است. اولوی غنی‌زاده و حسرت جعفروف از آذربایجان، ابراهیم محمود حسن قانم قهرمان سال 2023 وزن 72 کیلوگرم جهان از فرانسه که در مدت اخیر برای کسب سهمیه 77 کیلوگرم المپیک تلاش ناکامی داشت و ایستوان واچنزا از مجارستان هم برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
در وزن 77 کیلوگرم، که مبارزه انتخابی برای محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری خواهد بود، نام کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌داری چون سانان سلیمانوف از آذربایجان، لوری لومادزه از گرجستان، روبرت فریتچ و زولتان لوای از مجارستان، نائو کوزاکا از ژاپن، برهان آکبوداک از ترکیه و ... دیده می‌شود.
سلیمانوف سال 2023 مدال نقره جهان را از آن خود کرد، آکبوداک قهرمان سال 2022 وزن غیرالمپیکی 82 کیلوگرم است که در نهایت سهمیه 77 کیلوگرم المپیک را برای ترکیه به دست آورد و قطعا یکی از مدعیان جدی این وزن خواهد بود.
فریتچ و لوای هم که جزو کشتی‌گیران خوب 77 کیلوگرم هستند، کوزاکا نیز در مسابقات جهانی بلگراد محمدعلی گرایی را از دور رقابت‎‌ها حذف کرد و همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا با شکست آکژول محمودافِ قهرمان جهان، قهرمان آسیا شد.
در وزن 82 کیلوگرم، که وزن غیرالمپیکی است، تنها 10 نفر ثبت‌نام کردند که باید دید درنهایت چند نفر به بوداپست خواهند آمد. در ثبت‌نام اولیه این رقابت‌ها علاوه بر اشکان سعادتی، به محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری نیز در این وزن شانس حضور داده شده بود که درنهایت با پیگیری شیرازی‌ها، گرایی و مختاری به چرخه وزن 77 کیلوگرم المپیک اضافه شدند و حالا تعداد نفرات حاضر در این وزن به 8 نفر رسیده است.
درحالیکه مدعیان اصلی 82 کیلوگرم در سال المپیک به 2 وزن المپیکی بالا و پایین رفته‌اند، از گلا بولکوادزه گرجستانی، میهایل برادو از مولداوی، آلپرن بِربِر از ترکیه و اسپنسر وودز آمریکایی می‌شود به عنوان شاخص‌ترین نفرات شرکت‌کننده در این وزن یاد کرد.
در وزن 87 کیلوگرم، محمدحسین محمودی به عنوان نماینده ایران روی تشک خواهد رفت، درشرایطی که کشتی‌گیران مدعی و عنوان‌دار زیادی برای شرکت در رقابت‌های این وزن ثبت‌نام کرده‌اند.
نام علی چنگیز کشتی‌گیر سرشناس ترکیه، رفیق حسین‌اف کشتی‌گیر عنوان‌دار آذربایجان، الکساندر کوماروف صربستانی، نورسلطان تورسینوف قزاق، ایستوان تاکاس و دیوید لوسونچی مجارستانی، گورامی خِتسوریانی گرجی و... در لیست اولیه این تورنمنت دیده می‌شود.
در وزن 97 کیلوگرم، هرچند در ثبت‌نام اولیه، نام هادی ساروی ملی‌پوش المپیکی ایران هم دیده می‌شد اما او قرار نیست به بوداپست برود و شایان حبیب زارع نماینده این وزن ایران در تورنمنت رنک‌دار پیش روست. تاماش لوای مجارستانی و آرتور عمروف از جمهوری چک شاخص‌ترین نفرات ثبت‌نامی در این رقابت‌ها هستند.
در وزن 130 کیلوگرم، درحالیکه فردین هدایتی نماینده ایران در تورنمنت رنک‌دار زاگرب است، رضا کایالپ عنوان‌دار جهان و المپیک از کشور ترکیه که در فینال مسابقات جهانی 2023 مغلوب امین میرزازاده شد، همراه با صباح شریعتی و بکا کاندلاکی از آذربایجان، هیکی نابی از استونی و جاکوبی کاجایا از گرجستان در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
شریعتی ماه گذشته در استانبول سهمیه المپیک را برای آذربایجانی‌ها گرفت و حالا این کشور دو کشتی‌گیر خود را در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده که باید دید هر دو نفر به بوداپست خواهند آمد و یا یکی از این دو نفر کشتی خواهند گرفت.
در صورت اعزام هر دو کشتی‌گیر از سوی آذربایجانی‌ها، این احتمال وجود دارد که باوجود کسب سهمیه از سوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل، آنها درخصوص ملی‌پوش المپیکی خود به تصمیم قطعی نرسیده باشند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/886102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتراف متئو رتگی پس از اولین بازی‌اش در یورو

یک ایرانی برای اولین بار قهرمان موتورسواری سوپربایک روسیه شد

تن‌هاخ: مدیران منچستر سراغم آمدند و خواهان ادامه همکاری شدند

نتایج ریکرو مردان در انتخابی المپیک

شبیه‌سازی گل‌های بازی اسپانیا- کرواسی با عروسک لگو

موتورسوار ایرانی پس از قهرمانی در روسیه: تا پای جان برای کشورم می‌جنگم

دیدار رونالدینیو و کاکا با یکدیگر

10 تکل استادانه و باورنکردنی لیگ عربستان

داعش تهدید کرد؛ بازیکنان رئال را بکشید!

خاطره جالب بیگ‌زاده از حنیف عمران‌زاده در سفر حج

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده منصوب شد

دیدار 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله موحدی کرمانی

لاهوتی: جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده انصراف می‌دهند

حسن بیادی در ستاد انتخابات پورمحمدی سِمَت گرفت

بازگشت سارا بهرامی به تئاتر پس از چند سال

ویدئوی جدید خوانندگی رحمان و رحیم با یک تیپ متفاوت

آمار حاجی‌های ایرانی فوت شده اعلام شد

افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد

استانی که باید منتظر پیش‌بینی ‌دمای بالای 50 درجه طی 6 روز متوالی باشد

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران

خاطره جالب هاشم بیگ‌زاده از طواف کردن آرش برهانی

برترین گل‌های دربی شهر منچستر

گل‌های برتر والنسیا در فصل 24-2023 لالیگا اسپانیا

طعنه تن‌هاخ به ساوت‌گیت؛ با سرنوشت انگلیس قمار کرد

بازی خاطره‌انگیز آژاکس - تاتنهام

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال جام حذفی در آزادی با VAR

ویترین احسان حا‌ج‌‌صفی در موزه باشگاه سپاهان

ژائو کانسلو: رونالدو رهبر و کاپیتان پرتغال است

کامنت خواندن مجری و همستر بازی کردن خداداد جنجال به پا کرد

عجیب‌ترین شروط نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران

علی خضریان مشاور منصوری در ستاد جلیلی شد

حضور سرپرست ریاست جمهوری در منزل حمید نوری

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود

عضو مجلس خبرگان: نامزدهای جبهه انقلاب باید ایثار کنند

زمان پخش سریال «یانگوم» در تلویزیون

شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

آهنگ شاد و عیدانه محسن چاوشی به نام «بیست هزار آرزو»

پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور

گل تماشایی علی پروین مقابل اکباتان در سال 1364 با ضربه ایستگاهی

واکنش جالب شایان مصلح به رقابت‌های یورو

هشدار به ایتالیا؛ این بازی آسان‌تان بود!

شرط سیتی برای بارسا؛ خرید اجباری این ستاره

سرمربی تیم ملی بعد از کسب سهمیه: تیروکمان در ایران محبوب نیست

انتقال قلی‌زاده به استقلال و پرسپولیس منتفی شد؟

فدراسیون تنیس به دنبال حضور بازیکنان دو رگه در تیم ملی

شرط‌بندی میلیون دلاری روی کفش طلای رونالدو!

تقوی: جبهه انقلاب برای اجماع حرکت را شروع کرده است