راه ترقی

آخرين مطالب

جمع آوری 480 هزار سند از آثار شهدای فارس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بنیاد شهید و امور ایثارگران

جمع آوری 480 هزار سند از آثار شهدای فارس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از سالیان گذشته تاکنون 480 هزار سند شامل عکس، فیلم، وصیت نامه و دست نوشته از آثار شهدای فارس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جمع آوری شده و ما به دنبال آن هستیم که این آثار در دسترس محققین، پژوهشگران و علاقه مندان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد.

به گزارش ایثار، نشست هماهنگی سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر و دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس، سردار جمالی جانشین سپاه فجر و سرگرد آل‌علی دبیر کنگره ملی شهدای استان با ابراهیم بیانی مدیرکل و مسئولین کمیته های یادواره ها و امور شهرستان ها، جمع آوری و به روز رسانی آثار شهدا و تکریم و تجلیل از ایثارگران در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در سالن خادمین شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این جلسه ضمن عرض تسلیت حادثه بالگرد ریاست جمهوری، اظهار داشت: شهادت فوض عظیمی است اما فقدان شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، سخت و دشوار است.
ابراهیم بیانی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس توفیق مدیریت 3 کمیته از کمیته های برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس را بر عهده دارد، گفت: کمیته های جمع آوری و بروزرسانی آثار شهدا، یادواره ها و امور شهرستان ها، کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است که از حدود 3 دهه گذشته تاکنون با راه اندازی مرکز اسناد اقدامات خوبی انجام شده اما اقدامات نیاز به تلاش بیشتر دارد تا به آنچه شان و شایستگی شهدا است، برسیم.
وی افزود: آثار و اسناد ارزشمندی از شهدا جمع آوری شده اما ارزش کار، زمانی خواهد بود که آثار در دسترس محققین، پژوهشگران و علاقه مندان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد از این رو طی دو سال اخیر بر نشر آثار تاکید ویژه ای داشتیم همچنین به دلیل شرایط نگهداری اسناد، دسترسی همگانی امکان پذیر نیست پس در حال ایجاد دسترسی دیجیتالی برای عموم مردم هستیم.
این مقام مسئول ارتباط بین بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و سپاه فجر استان در دو بخش تجهیزات و اسناد را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زمینه جمع آوری و نگهداری اسناد شهدا یقینا اقدامات خوبی در مجموعه سپاه فجر فارس رخ داده که انتقال تجربه با بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند زمینه رخ دادن فعالیت های بسیار خوبی را فراهم کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، تکریم خانواده شهدا و جامعه ایثارگران را مورد توجه قرار داد و گفت: میزان آمار تکریم شهدا در هر استان هرساله توسط ستاد بنیاد شهید اعلام می شود که برای دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران امسال تکریم بیش از 50 هزار نفر در استان فارس انجام خواهد شد که بایستی در این راستا هم افزایی بین دستگاه ها انجام شود.
بیانی تصریح کرد: صرفا دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ملاک تکریم نیست بلکه جمعی از اقدامات و خدمات تکریم محسوب می شود و برپایی میزهای خدمت، خدمات درمانی، مددکاری از جمله موارد تکریم است.
این مقام مسئول با اشاره به لزوم حفظ میراث گرانبهای شهیدان و ایثارگران، خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های بسیار زیاد صورت گرفته اما در جمع آوری اسناد شهدا و ایثارگران هنوز جای کار داریم و امیدواریم با همت مضاعف تا دومین کنگره ملی شهدا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.
وی از طراحی شناسنامه برگزاری یادواره شهدا در استان خبر داد و گفت: برای ثبت فعالیت های صورت گرفته در یادواره های شهدا، شناسنامه برگزاری طراحی شده که می بایست نواحی مقاومت سپاه شهرستان های استان با ادارات بنیاد شهید همکاری لازم را در این موضوع داشته باشند.
حمید دمیری دبیر کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران دومین کنگره ملی شهدای فارس نیز در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته، گفت: تکریم خانواده شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر دیدار های حضوری، خدمات دیگری هم همانند پایش سلامت و امور درمانی، حقوقی و مددکاری ارائه می شود.
وی افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت ها در استان و همکاری 78 دستگاه اجرایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران ، 52 هزار دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران فارس تاکنون انجام شده است.
دمیری از پایش سلامت 16 هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری استان خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از بیماری ها در مراحل ابتدایی والدین شهدا، خانواده جانبازان و ایثارگران شناسایی شد تا در نهایت درمان به موقع انجام شود.
دبیر کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران دومین کنگره ملی شهدای فارس با بیان اینکه در اجرای طرح سپاس سال 1402 جمع بیش از 24 هزار دیدار با خانواده شهدا و بیش از 28 هزار دیدار از جانبازان و آزادگان طی چند نوبت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در میزهای خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دیدار چهره به چهره استاندار فارس با 15 نفر از ایثارگران، 44 جلسه دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و 77 میزخدمت در سطح شهرستان های استان در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آنان برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه 120 اردوی فرهنگی، تفریحی و آموزشی با مشارکت بیش از 7 هزار نفر از جامعه ایثارگران استان برگزار شده است، تاکید کرد: برنامه های متنوعی در کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران دومین کنگره ملی شهدای فارس تدوین شده که امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.
نبی الله زارعی دبیر کمیته یادواره ها و امور شهرستان ها دومین کنگره ملی شهدای فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پیش بینی برگزاری 7 هزار و 532 یادواره شهید در راستای کنگره ملی شهدای فارس خبر داد و گفت: نخستین جلسه آموزشی دبیران برگزاری یادواره های و مسئولان فرهنگی ادارات بنیاد شهید در شهرستان ها برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه کارگروه اندیشه ورز محتوایی اجلاسیه ها و یادواره ها با حضور متخصصان تشکیل شده است، افزود: دومین همایش توانمندسازی فرماندهان نواحی مقاومت و مدیران بنیاد شهید شهرستان ها برگزار می شود تا هماهنگی ها نحو احسن صورت گیرد.
زارعی با تاکید بر اینکه در کمیته مستند سازی 14 هزار و 659 پرونده اسناد شهدای فارس تشکیل شده است، ادامه داد: بیش از 486 سند از آثار شهدا جمع آوری شده و از دو سال گذشته به صورت جدی تهیه خاطره شفاهی و مصاحبه 1هزار و 931 والدین شهدا، 1 هزار و 568 همسر شهدا و بیش از 2 هزار نفر از جانبازان 25 تا 70 درصد را آغاز کردیم.
دبیر کمیته یادواره ها و امور شهرستان ها دومین کنگره ملی شهدای فارس تصریح کرد: تیم ها عملیاتی مصاحبه گر فعال شده و 3 هزار نفر از همسران شهدا و جانبازان بالای 50 درصد شناسایی شدند که همزمان با والدین شهدا انجام خواهد شد که تا قبل از برگزاری کنگره، تمامی مصاحبه ها و خاطره نگاری تکمیل می شود.
تولید 10 مستند مشترک با همکاری حوزه هنری، انعقاد قرارداد موسیقی فاخر، تولید مستند عصر عاشورای جهرم و انتشار 8 کتاب در زمینه سیره شهدای استان از اقدامات در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بود که زارعی به آن اشاره کرد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست دبیرکل کنگره ملی 15 هزار شهید استان فارس از مرکز اسناد شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بازدید کرد.
پخش فیلم

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/886121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران

خاطره جالب هاشم بیگ‌زاده از طواف کردن آرش برهانی

برترین گل‌های دربی شهر منچستر

گل‌های برتر والنسیا در فصل 24-2023 لالیگا اسپانیا

طعنه تن‌هاخ به ساوت‌گیت؛ با سرنوشت انگلیس قمار کرد

بازی خاطره‌انگیز آژاکس - تاتنهام

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال جام حذفی در آزادی با VAR

ویترین احسان حا‌ج‌‌صفی در موزه باشگاه سپاهان

ژائو کانسلو: رونالدو رهبر و کاپیتان پرتغال است

کامنت خواندن مجری و همستر بازی کردن خداداد جنجال به پا کرد

عجیب‌ترین شروط نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران

علی خضریان مشاور منصوری در ستاد جلیلی شد

حضور سرپرست ریاست جمهوری در منزل حمید نوری

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود

عضو مجلس خبرگان: نامزدهای جبهه انقلاب باید ایثار کنند

زمان پخش سریال «یانگوم» در تلویزیون

شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

آهنگ شاد و عیدانه محسن چاوشی به نام «بیست هزار آرزو»

پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور

گل تماشایی علی پروین مقابل اکباتان در سال 1364 با ضربه ایستگاهی

واکنش جالب شایان مصلح به رقابت‌های یورو

هشدار به ایتالیا؛ این بازی آسان‌تان بود!

شرط سیتی برای بارسا؛ خرید اجباری این ستاره

سرمربی تیم ملی بعد از کسب سهمیه: تیروکمان در ایران محبوب نیست

انتقال قلی‌زاده به استقلال و پرسپولیس منتفی شد؟

فدراسیون تنیس به دنبال حضور بازیکنان دو رگه در تیم ملی

شرط‌بندی میلیون دلاری روی کفش طلای رونالدو!

تقوی: جبهه انقلاب برای اجماع حرکت را شروع کرده است

حقیقت‌پور: شب قبل از تصویب برجام ادبیات اولیه آن با حضور زاکانی در دفتر رهبری کم و بیش نهایی شد

شاکری: نامزدها حق را به مردم بگویند

نامه آخوندی به رئیس قوه‌قضائیه درباره ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان

واکنش پزشکیان به اظهارات حاج منصور ارضی: من اگر دیوانه باشم، دیوانه مردمم نه دیوانه قدرت

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

اعتراض تهیه‌کننده «کوچه ژاپنی‌ها» به حکومت سالن‌دارها

«شرک» از کجا آمد و به شهرت رسید؟

اجرای قطعه "گلوبند" عرفان طهماسبی در نخستین کنسرت رسمی‌اش

عکس تازه از محسن یگانه در کنار خواننده آن‌ورِ آبی

آیت‌الله مکارم شیرازی به بیمارستان منتقل شد

آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و ترک هزاران نفر از منازل خود

هشدار در مورد احتمال وقوع انفجار کیهانی نادر

معرفی کتاب «غروب بازی»

خبر مهم برای مالکان و مشاوران املاک

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

خبر مهم درباره بورس؛ دامنه نوسان تغییر می‌کند

پروژه بارسلونا با سرمربی جدید

شماره 10 سپاهان جایی برای بازگشت به پرسپولیس ندارد

برگزاری جلسه شورای تامین استان قزوین برای فینال جام حذفی

رئیس فدراسیون والیبال فقط ژاپن را دوست نداشت!

دعوا در اردوی صربستان؛ این درام را تمام کنید!

نویدکیا با همه مهره‌ها علیه سپاهان