راه ترقی

آخرين مطالب

طغیان شدید تارتار در آستانه بازی حساس ورزشی

طغیان شدید تارتار در آستانه بازی حساس
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ورزش 3 /مهدی تارتار در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با تراکتور به شدت به قضاوت داوران در هفته‌های اخیر اعتراض کرد.
ملوان بندرانزلی در این فصل از مسابقات لیگ برتر زیر نظر مهدی تارتار نتایج خوبی کسب کرد و در رتبه‌های بالای جدول قرار گرفت اما در 6 هفته‌ اخیر موفق به کسب پیروزی نشد تا این موضوع واکنش مهدی تارتار را به دنبال داشته باشد و او در کنفرانس مطبوعاتی پیش از تقابل با تراکتور به شدت به قضاوت داوران اعتراض کند.
تارتار در این نشست خبری ابتدا در خصوص مسابقه صحبت کرد و پس از آن در واکنش به سوال خبرنگاری که گفت: "با توجه به کارشناسی داوری بازی مس رفسنجان در رسانه‌ها که مشخص شد پنالتی ملوان گرفته نشده است، چه نظری درباره داوری بازی‌های اخیر دارد؟" صحبت‌های مفصلی را به زبان آورد و به موضوع فساد در فوتبال اشاره کرد.
تارتار از مسئولان خواست تا سرمربیان فاسد را محروم کنند تا هر کسی با توانایی‌های خودش نتیجه بگیرد. او همچنین به شدت از داور دیدار ملوان و مس رفسنجان به دلیل عدم پنالتی تیمش گلایه کرد.
صحبت‌های تارتار را در ادامه می‌خوانید:
* دوست داشتیم هواداران تراکتور در استادیوم باشند

بازی بسیار مهم است. تیم‌های چهارم و پنجم جدول با هم بازی دارند و طبیعتا بازی می‌تواند زیبا و باکیفیت باشد. فقط ناراحتی ما از این است که بازی بدون هوادار است. دوست داشتیم که هواداران دو تیم حضور داشته باشند و به جذابیت‌های بازی کمک کنند. تیم تراکتور بسیار پرامکانات است و باید به آقای زنوزی خداقوت گفت که چنین تیم قدرتمندی را به اتفاق هیئت مدیره‌شان درست کرده است. به هر حال آنها از تیم‌های مدعی امسال بودند و کماکان هم برای سهمیه تلاش می‌کنند.
* دلیل عدم نتیجه‌گیری ما فقط فوتبالی نبود
کار سختی است اما ما هم همیشه مقابل تیم‌های بزرگ بازی‌های خیلی خوبی انجام داده‌ایم. درست است که هفته‌های اخیر در بخش نتیجه‌گیری خوب عمل‌ نکردیم اما آن هم فقط فوتبالی نبوده و اشتباهات داوری شدیدا در نتایج ما تاثیرگذار بوده است. من به موقع درباره مسائل داوری هم صحبت می‌کنم. امیدوارم روز خوبی را پشت سر بگذاریم و کم اشتباه باشیم و بتوانیم دست پر از تبریز برگردیم.
* پوست کلفت نبودیم، برای بقا می‌جنگیدیم
تارتار در پاسخ به سوالی درباره داوری مسابقات اخیر گفت: بحث یک بازی نیست. من فکر می‌کنم ما تیم پوست کلفتی هستیم که اینجای جدول هستیم. ما اگر تیم خوبی نبودیم، باید برای سقوط نکردن می‌جنگدیم. ما از هفته‌های اول لیگ امسال اشتباهات داوری زیادی را تجربه کردیم. هفته دوم برابر استقلال گلی که خوردیم به گواه کارشناسان اصلا کرنر نبود که کرنر گرفتند و تبدیل به گل شد. در ادامه در آبادان گلی که صنعت نفت به ما زد ناسالم بود و قبل از آن آفساید بود. در اصفهان برابر سپاهان گل مردود به ما زدند. همه این‌ها کارشناسی شده است.‌
* از داور بازی مس شکایت کردیم
در‌ پنج هفته اخیر که ما نتوانستیم برنده شویم، در برابر پرسپولیس در آزادی گل آفساید به ما زدند و شکست خوردیم. شمس آذر قزوین گل آفساید به ما زد. حتی در دور رفت برابر شمس آذر پنالتی ما قبل از گل شمس آذر گرفته نشد. همه این‌ها کارشناسی شده است. 2-3 هفته قبل برابر هوادار پنالتی صد درصد ما را نگرفتند و این آخر هم برابر مس رفسنجان آقای داور پنالتی واضح ما را نگرفت که از داور وسط بازی شکایت کردیم، چون کمک‌هایشان قضاوت خوبی انجام دادند. البته من همیشه به داوران احترام گذاشتم. آنها قشر زحمتکش و باشخصیت فوتبال ایران هستند اما امیدوارم کمیته داوران هم ما را درک کند و از داوران باتجربه‌تر استفاده کند و حداقل در این دو بازی باقی‌مانده اشتباهی را نبینیم. ما درخواست چیز غیرمعمول نداریم و فقط عدالت می‌خواهیم.
* چه کسی باید حق ملوان را بگیرد؟
انصاف است که یک تیم انقدر از ناحیه داوری آسیب ببیند؟ من واقعا از مسئولان استانی هم گله‌مند هستم؛ پس حق ملوان را باید چه کسی بگیرد؟ اگر قرار است من صحبت کنم و محروم شوم که شرایط تیم بدتر از این می‌شود. بیایید حق ملوان را بگیرید. حق این مردم را بگیرید.‌ چرا باید ناراحت به خانه‌هایشان بروند؟
* تا صبح داوری بازی مس را نفرین کردم
من با توجه به اینکه تیمم باخته، زیاد صحبت نکردم اما وقتی دیشب صحنه کارشناسی داوری را دیدم، تا صبح نتوانستم بخوابم و آنقدر آن داور را نفرین کردم که امیدوارم خدا خودش جوابش را بدهد. با آبروی یک مشت جوان و کادرفنی و احساسات این‌همه مردم بازی می‌کنید؟ باید عدالت را اجرا کنید. اگر پنالتی بوده، باید می‌گرفته. داور چند قدمی صحنه بوده است. نمی‌شود. من از آقای تاج شناخت دارم، ایشان یک زمانی مدیرعامل ما در سپاهان بودند و من از ایشان انتظار دارم. باید هر کاری هست کنار بگذارند و VAR را بیاورند. حق یک سری افراد در این فوتبال پایمال می‌شود.
* می‌خواهید فساد را ریشه‌کن کنید، به مربیان توجه کنید
اما در مورد فساد باید بگویم نبود VAR خودش به فساد کمک می‌کند. اگر می‌خواهید فساد را ریشه‌کن کنید، روی مربی‌هایتان بیشتر زوم کنید. من خودم مربی هستم و می‌دانم در فوتبال چه خبر است. بروید مربی‌های فاسد را محروم کنید، چون آنها باید 40 نفر را آموزش بدهند. در تمرینات جوان‌های مردم زیر دست این مربیان هستند.‌ چرا باید یک بازیکن متوجه شود مربی‌اش برای موفقیت کارهای غیراخلاقی کرده است؟ او یک الگو می‌شود. بروید روی مربی‌هایتان زوم کنید.
* مربی فاسد در فوتبال کم نیست
مربی فاسد در این فوتبال کم نداریم. بروید کاری کنید که مربی‌های پاک روی کار بیایند، آنهایی که شبانه روز زحمت می‌کشند و فکر و ذکرشان روی موفقیت تیم با کار و تلاش است، نه آنهایی که دنبال رشوه دادن و رشوه گرفتن و این کارها هستند. خط مشی یک باشگاه را مربی تعیین می‌کند. همه باشگاه‌ها را نمی‌گویم اما خیلی از باشگاه‌ها زمانی که یک مربی می‌رود، خط می‌دهد. خیلی از مدیران نمی‌دانند، چون فوتبالی نیستند. مربی است که می‌گوید فلان کار را برای نتیجه‌گیری کنید، چون یک مربی که قراردادش 5-6 میلیارد است، تیمش چهارم یا پنجم می‌شود و قراردادش 20 میلیارد می‌شود‌. خب، می‌آید پنج میلیارد هزینه می‌کند.
* اگر سالم نیستم باید گوشه خانه بنشینم
اصلا اظهر من الشمس است که چه اتفاقی رخ می‌دهد. بروید بررسی کنید و ببینید بین مربیان چه کسانی سالمند و چه کسانی نیستند، اگر منِ مهدی تارتار سالم نیستم، باید بروم گوشه خانه بنشینم. نباید به چند جوان آموزش کثافت کاری بدهم. امیدوارم هر چه سریع‌تر VAR بیاید. من هر هفته تاکید می‌کنم تا انشالله هر کسی که در این فوتبال زحمت می‌کند، به حقش برسد و کسان دیگر با زدوبند و کثافت‌کاری بالا نروند.
* غایب زیاد داریم اما جوان‌ها تلاش می‌کنند
تارتار در پایان درباره غایبان تیمش برای بازی فردا توضیح داد: متاسفانه ما در هفته‌های اخیر به‌خاطر فشردگی بازی‌ها و زمین نامساعدی که در‌ تمرینات داشتیم، آسیب‌های زیادی دیدیم‌. من هر هفته این‌ها را نگفتم اما انصافا 7-8 بازیکن مصدوم دارم و حتی در این بازی محروم هم دارم. سعید باقرپسند که جراحی کرده، میلاد سرلک تهران دنبال درمانش است، سهیل فداکار در این بازی آسیب دیده، مجید عیدی با درد بازی می‌کند و محمد عمری هم به همین شکل با مسکن بازی می‌کند، حبیب فرعباسی در این بازی محروم است، حسین صادقی را در این هفته‌ها نداریم. انقدر زیاد هستند که شاید چند نفر را از قلم انداخته باشم، اما جوان‌های خوبی داریم و با همین‌ها تلاش‌مان را می‌کنیم و از همه مهم‌تر در قضاوت‌مان فقط عدالت را می‌خواهیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/886646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی قیمت دلار 29 خرداد 1403

مردم چه انتظار اقتصادی از دولت جدید دارند؟

علت ناراحتی خداداد از اتفاقات شب گذشته

چالهان‌اوغلو: دیوار زرد دورتموند فردا دیوار قرمز می‌شود!

استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه بهتر یورو 2024 توسط تلوزیون لهستان

تعریف رئیس یوفا از یامال؛ بهترین بازیکن جوان جهان!

سرمربی بلژیک: حقمان باخت نبود، باید مساوی می‌گرفتیم

ضربه امباپه از کنار دروازه اتریش به بیرون رفت

تمامی گل‌های بلینگام در فصل 24-2023 در لالیگا

واکنش هیجان‌انگیز و احساسی گزارشگر اسلوونی به اولین گل کشورش در مسابقات یورو پس از 24 سال

شنسل بهتر از باگت است!

لحظه به لحظه با یورو؛ امروز روز امباپه است و بس

گزارش زنده؛ اتریش 0-0 فرانسه

قاضی‌زاده: اگر نمی‌توانید برنامه هفتم را اجرا کنید، چرا آمدید کاندیدا شدید، از همین الان دبه نکنید!

پزشکیان: مگر قاضی‌زاده نمی‌گفت در سه روز مشکل بورس را حل می‌کنم، پس چه شد؟

خنده معنادار قالیباف به جمله پورمحمدی درباره صادر کردن حکم شهرداری او

تحلیلِ مهاجرانی از مناظره: زاکانى و قاضى‌زاده مأموریت دارند پزشکیان را به واکنش وادار کنند

لحظه به لحظه با مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پورمحمدی: همین الان در همین مناظره هم وفاق نداریم

شوخی های منوچهر نوذری با پسرش در صندلی داغ

اجرای بی‌نظیر و خلاقانه محمدرضا علیمردانی و هادی کاظمی در جوکر

عروس بی جنبه

آدما موقعی وفاداری‌شون ثابت می‌شه که تو بدبختی باشن!

بوروسلی با رسم شکل از ویجی برنده شد!

موزیک ویدئوی «از سرزمین شمالی» با اجرای مهدی عطاریان

عکس دقیق و نزدیک از زباله فضایی

سرودن غزلی زیبا در وصف امیرالمومنین (ع)

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

سود میلیاردی یوفا از یورو 2024

پیش بینی بورس سه شنبه 29 خرداد 1403

وزیر نفت از امضا 2 میلیارد دلار قرارداد نفتی خبر داد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 خرداد 1403

گل اول بلژیک توسط لوکاکو که به دلیل هند اوپندا دوباره مردود اعلام شد

پیشنهاد اغواکننده برای گزینه پرسپولیس و استقلال

خلاصه بازی بلژیک 0 _ 1 اسلوواکی

عذرخواهی ماتئوس از تیم ملی آلمان به دلیل مقایسه عجیب

انتقاد ستاره سابق بانوی پیر از این باشگاه

روبن دیاز: پرتغال به این شرط مدعی است

ترکیب رسمی اتریش - فرانسه

رکورد فروش؛ پیراهن صورتی دل ژرمن‌ها را برد

قطبی و تارتار گزینه‌های داخلی پرسپولیس

یوفا تحقیق می‌کند؛ شعار نژادپرستانه علیه انگلیسی‌ها!

شکست بلژیک با بد شانسی های متعدد لوکاکو

مهاجرانی خطاب به قالیباف و قاضی‌زاده: ٤ دقیقه را حرام کردید!

پزشکیان: این هم بخور بخور از کجا می‌آید؟/ ما در دنیا در حوزه اقتصاد، نفر پانزدهم از آخر هستیم

خنده‌های جلیلی در هنگام صحبت‌های پورمحمدی

انتقادهای جلیلی به دولت روحانی: اعتقادی به برنامه نداشت

لحظه به لحظه با مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پورمحمدی: با توان کارشناسی‌مان می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

حمله زاکانی به پزشکیان: تعجب می‌کنم ایشان چطوری نامزد ریاست جمهوری شدند!

استایل جذاب بهنوش طباطبایی در یک جشنواره

من از گور برگشتم!