راه ترقی

آخرين مطالب

آموزش و پرورش: 50 درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند اجتماعی

آموزش و پرورش: 50 درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حدود 50 درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند گفت: کمبود مربی پرورشی و مشاور در مدارس بیش از 105 هزار نفر است.
حجت الاسلام والمسلمین پورثانی در نشستی با موضوع «ثبت نام در پایگاه‌های اوقات فراغت، مرحله نهایی مسابقات قرآنی، عترت و نماز و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید» با بیان اینکه 15 هزار معلم و مربی پرورشی جدید وارد حوزه پرورشی می‌شوند افزود: این افراد از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان جذب و دوره آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بودجه معاونت پرورشی در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری یافت گفت: دستورالعمل مالی اردوگاه‌ها پس از 15 سال به تصویب رسید که برای تحول در اردوگاه‌های دانش‌آموزی کارگروهی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.
پورثانی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی نماد سال‌ها روی زمین بود افزود: در شورای اجتماعی دو روز بعد از دیدار معلمان با رهبری، آیین نامه تصویب و ابلاغ شد که بر پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی، بابت درمان آسیب‌های اجتماعی به صورت رایگان در مراکز اقداماتی در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه رییس‌جمهور شهید شورای عالی جوانان را به شورای عالی نوجوانان و جوانان تغییر داد ادامه داد: کارگروه ملی نوجوان برای گره‌گشایی از کار نوجوانان تشکیل شد.
آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از نیمه دوم تیرماه
پورثانی با بیان اینکه تمام تلاش این است که نیمه دوم تیرماه که نتیجه تحصیلی بدست آمد، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آغاز و به سمت رشته‌های مورد نظرشان هدایت شوند اظهار کرد: هدایت تحصیلی فرایندی است که نمره و معدل دانش‌آموزان، آزمون رغبت و توانایی جزو آیتم‌های اثرگذار در این فرآیند است. این آزمون از دانش‌آموزان پایه نهم اخذ می‌شود و در آن ویژگی‌هایی سنجش می‌شود و یکی از موارد مهم، هدایت تحصیلی است.
وی با بیان اینکه کار هدایت تحصیلی در دو بخش تجویزی و مشورتی است گفت: فرآیندهای آموزشی هم در طول سال گذشته برای دانش‌آموزان و معلمان و والدین برای شناساندن رشته‌ها انجام شده، کار هدایت تحصیلی به صورت سامانه‌ای انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم این کار نیمه دوم تیرماه انجام شود.
بررسی سند اوقات فراغت در کمیسیون تخصصی دولت
پورثانی با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت سند تحول بنیادین و قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است افزود: کارگروهی با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و 7 پروژه برای اجرای سند مشخص شده؛ در حوزه فرهنگی و تربیتی، اوقات فراغت تعیین شده و سند اوقات فراغت آماده و در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است که امیدواریم به‌زودی تصویب شود که غیر از فعالیت‌های اوقات فراغتی است.
وی با بیان اینکه شعار فعالیت‌های تابستانی تربیت بدون توقف است افزود: مسأله تربیت محدود به فضا و محتوای درسی و ساعت درسی نیست، طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید کنشگر و تمام ساحتی و مدرسه کانون تربیت محله باشند.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بحث استفاده از ظرفیت‌های مدارس در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک حکم و تکلیف آمده است.
پورثانی با بیان اینکه در تابستان امسال، 14 کارویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده اظهار کرد: از جمله آن نهضت ویژه اردویی به نام اردو نو است که در 15 استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار اردوی اربعین دانش‌آموزان برگزار شد اظهار کرد: اربعین امسال موکب دانش‌آموزان به صورت فراگیر برپا خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان در سکویی به نام کارینو در تابستان امسال شروع خواهد شد گفت: در این سکو دانش‌آموزان جذب می‌شوند و در رشته‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی توانمند می‌شوند.
پورثانی با بیان اینکه امسال برنامه‌های اوقات فراغت در 30 هزار پایگاه تابستانی از جمله 1182 کانون،840 دارالقرآن مدارس منتخب از 112 هزار مدرسه کشور و 346 اردوگاه برگزار خواهد شد افزود: امیدواریم یک تابستان خوب برای دانش‌آموزان داشته باشیم. 
آغاز مسابقات قرآن فرهنگیان از پنجشنبه در مشهد
وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی انجام خواهد شد ادامه داد: مسابقات قرآن فرهنگیان از پنجشنبه در مشهد شروع می‌شود. مسابقات دانش‌آموزان نیز در شهرهای مختلف اصفهان، مشهد، مازندران و فارس خواهیم داشت که در کل تابستان انجام می‌شود. 
پورثانی با بیان اینکه امسال همایش بین‌المللی تربیت با همکاری دانشگاه شهید رجایی در شهریور برگزار می شود افزود: پیش نشست برگزار و در حال دریافت آثار هستیم.
معاون وزیر با بیان اینکه در قالب طرح نماد تاکنون 6 میلیون دانش‌آموز را در پایه‌های مختلف تحصیلی غربالگری کردیم ادامه داد: برنامه‌های ارتقا ارجاع مداخله‌ای و درمانی از طرق مختلف انجام شده، سامانه نماد یک ابرسامانه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، کارهای مختلفی از طریق این سامانه انجام می‌شود و اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش در این حوزه انجام شده است. 

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/894920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادرات رب گوجه 75 درصد افزایش یافت

معاملات امروز بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود

نوری: برخی تیم‌ها هواداران متمول دارند و به راحتی سقف را دور می‌زنند

بازگشت کاروان حریف سپاهان به دبی

عذرخواهی کمیته بین‌المللی المپیک از کاروان کره جنوبی به دلیل یک اشتباه بزرگ

واکنش سازمان لیگ پیرامون درگیری‌های وحشتناک در رده‌پایه

نقدی بر سخنان رییس المپیک

پیش‌بینی دیوید تیلور از تقابل یزدانی و بروکس در المپیک

گل ها و پاس گل‌های نیکو ویلیامز در یورو 2024

ستاره‌های پرسپولیس با هم می‌جوشند

عجیب اما واقعی؛ ادعای VAR در وطنی!

سود خالص سردار برای لورکوزن

باهنر: باید با همه کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته باشیم، حتی با آمریکا

عباس عبدی: اگر قرار باشد از تیم‌های دیگر هم وارد کابینه پزشکیان شوند، انتخابات بی‌معناست

چهره 3 بازیگر معروف در قبل و بعد از گریم یک نمایش مهم

تیپ سفید مهران مدیری در اکران شلوغ فیلمش

اولین قاب خانوادگی علیرضا قربانی بعد از درگذشت همسرش

گره کور پرونده قتل مرد دستفروش با شلیک گلوله

سازمان غذا و دارو: مشکل شیرخشک نداریم

عدم توجه به دستور ایست پلیس در شهرستان نور

یک رصد از سحابی Saturn در فاصله 1400 سال نوری از زمین

روایت زندگی شهید ابوالفضل شاطری از زبان مادرش

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

ژسوس اجازه جدایی ستاره برزیلی را صادر کرد

در هندبال یک جای کار می‌لنگد

قدم نهایی رئال برای خرید والورده جدید

شماره اعجوبه برزیلی رئال مشخص شد

الهلال از صندوق سرمایه‌گذاری عربستان شاکی شد

سرمربی النصر اجازه جدایی دو بازیکن را داد

«افتضاحیه‌»ای در حد المپیک؛ وقتی هیچ چیز سر جایش نبود

تحلیل مهاجرانی از دولت سایه سعید جلیلی

دفاع روزنامه دولت از پوشش رئیس جمهور منتخب

شنیده‌ها از 3 گزینه اصلی وزارت خارجه دولت پزشکیان

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

آهنگ «بی قرارم» با صدای سینا درخشنده

«تیبا» سارقان حرفه‌ای را به دام انداخت

وزارت بهداشت: کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

پرچم المپیک 2024 با مراسمی خاص برافراشته شد