راه ترقی
طالبی‌دارستانی در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری خبر داد:
کاهش محسوس میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در حوزه فعالیت‌های وزارت کار
سه شنبه 17 آبان 1401 - 17:36:15
وزارت رفاه
راه ترقی - مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش محسوس میانگین زمان پاسخگویی به شکایات از 11 به 3 روز در دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهری طالبی‌دارستانی» در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری که امروز، سه‌شنبه 17 آبان‌ماه با حضور مسئولان ارشد نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد، اقدامات تحولی و برنامه عملیاتی این دفتر را تشریح کرد.
وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد در سه ماهه اول آغاز به فعالیت متوجه هم‌پوشانی سه موضوع بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شدیم؛ بالغ بر 80 درصد شکایات در اصل گزارش تخلف، فساد و مرتبط با ضعف نظارت دقیق و سیستماتیک وزارتخانه بود.
طالبی‌دارستانی افزود: پس از بررسی‌ها، مطالعات و نشست‌های تخصصی الگوی «سند زیست‌بوم فسادستیزی» و فرآیندهای کاهش فساد اداری تدوین و طراحی شد.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظام نظارت و ارزیابی در سه سطح ستادی، درونی و بیرونی گفت: بازرسی ادواری که در پی شیوع ویروس کووید تعطیل شده بود در شکل جدیدی از سرگرفته شد. در همین راستا 21 مورد بازرسی ادواری(ستادی و استانی) در سال گذشته و امسال نیز 15 مورد صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: در جریان اجرای زیست‌بوم فساد‌ستیزی از ظرفیت 4 کمیته سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم، مدیریت عملکرد و بازرسی و کمیته مردمی به انحاء مختلف با دیدگاه تحولی بهره بردیم.
طالبی‌دارستانی با بیان اینکه پنج درگاه ورودی ثبت شکایات مردمی وجود دارد، گفت: سامانه ارتباطات مردمی دولت(سامد)، سامانه جامع پاسخگویی به شکایات، کانال مجازی، ملاقات مردمی و ارتباط با گروه پاسخگویی از جمله این موارد هستند. 32 هزار و 903 مورد دیدار چهره به چهره در سفرهای استانی انجام شده که 100 درصد اقدام اولیه و 70 درصد اقدام نهایی صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین 4 هزار و 603 مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ثبت و بر روی 99 درصد شکایات اقدام انجام شده است. 4 هزار و 150 مورد شکایت نیز در خط ارتباط مجازی وجود داشت که بر روی 95 درصد این شکایات اقدام لازم بعمل آمده است.
وی خاطرنشان کرد: شاهد افزایش 2 هزار و 198 درصدی گردش کار سامد و 174 درصدی سامانه جامع پاسخگویی بوده‌ایم و تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت موجود ادامه دارد.
مدیرکل دفتر بازرسی‌ از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: احصاء گلوگاه‌های فسادخیز به تعداد 46 گلوگاه و به‌روزرسانی مستمر گلوگاه‌های فسادخیز از جمله این اقدامات است.
طالبی‌دارستانی به اجرای مستمر بازرسی یکپارچه از استان‌ها اشاره کرد و گفت: تغییر روش بازرسی ادواری یکپارچه با مشارکت معاونت‌های تخصصی و راهبری نیز در این دفتر انجام می‌شود.
وی در خاتمه پیام این همایش را اجرای زیست‌بوم فسادستیری با ایجاد چرخه کامل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ذیل نقشه راه سلامت اداری دولت انقلابی عنوان کرد.
17 آبان 1401 17:11
کد خبر : 288,174
نظرات بینندگان

http://www.RaheNou.ir/Fa/News/372468/کاهش-محسوس-میانگین-زمان-پاسخگویی-به-شکایات-در-حوزه-فعالیت‌های-وزارت-کار
بستن   چاپ