به سمت توسعه زیر ساختهای حمل و نقل عمومی برویم
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 21:23:03
|
|
راه ترقی - نایب رییس کمیسیون برنامهوبودجه شورای شهر تهران گفت: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بدی داریم.
به گزارش شهر ، میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره ورود تاکسیهای جدید به تهران اظهار کرد: تاکسی در همه جای دنیا شبکه حمل و نقل عمومی نیست و ضریب جا به جایی مسافر درناوگان تاکسیرانی کمتر است اما در تهران اینگونه نیست. وی افزود: واقعیت این است که زیر ساختهای حمل و نقل عمومی ما عقب بوده و سهم مترو، اتوبوسرانی و سایر مودهای انبوهبر، پایین است. عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تاکسیرانی بالغ بر 20 درصدجابهجایی ها را عهده دارد و حدود 4 میلیون سفر در روز با تاکسی انجام میشود که سهم بالایی است. مظفر گفت: باید به سمت توسعه شبکه مترو، افزایش واگنهای متروو افزایش ناوگان اتوبوسرانی برویم. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در طرح جامع حمل و نقل وترافیک بازنگری شود، گفت: این طرح ده سال گذشته تهیه شده و معابر، کوچهها و دسترسیها تغییر پیدا کرده است. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سهم تاکسی باید کاهش پیدا کند وسهم مترو و اتوبوس بیشتر شود. مظفر تصریح کرد: کاری که شهرداری تهران انجام میدهد افزایش تعداد پلاکهای تاکسی نیست. پلیس بیش از 78 هزار پلاک "ت" را به تاکسیهای تهران اختصاص نمیدهد. ما نگران افزایش پلاک تاکسی نیستیم. تاکسیهای جدید پلاکشان جایگزین میشود و از این باب نگران نیستیم. عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اساسا باید وسایل حمل و نقل انبوهبر را افزایش و سهم تاکسی را به مرور کاهش دهیم و این نکته را به عنوان راهبرد در نظر بگیریم. مظفر تاکید کرد: تاکسیرانی به دنبال نوسازی ناوگان است و قصد جابجایی پلاک دارد نه ایجاد پلاک جدید؛ در این زمینه عملکرد سازمان تاکسیرانی به سبب بخشهای فراسازمانی مرتبط با دولت عقب است. یعنی در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بدی داریم که بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده داریم که اتفاقی ناگوار است و این عقب ماندگی در دوره قبل مدیریت شهری تلنبار شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان انتهای پیام /
http://www.RaheNou.ir/Fa/News/374152/به سمت توسعه زیر ساختهای حمل و نقل عمومی-برویم
|