راه ترقی
نگهداری راه‌ها نیازمند منابع پایدار است
یکشنبه 27 آذر 1401 - 2:27:57 PM
ایرنا
راه ترقی- «مهرداد بذرپاش» امروز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکره با روسیه برای ساخت راه‌آهن رشت - آستارا، اظهار کرد: تعهدات و موضوعات قبلی درباره ساخت راه‌آهن رشت- آستارا با طرف خارجی در حال پیگیری است.

وی افزود: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال- جنوب اعم از ریلی و جاده‌ای است. وقتی کریدورهای حمل و نقلی تشکیل شود، در صنعت حمل و نقل انقلاب بزرگی رخ خواهد داد و افزایش قابل توجهی در ترانزیت خواهیم داشت؛ در حال حاضر رقم درآمد ترانزیت ناچیز است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسریع در احداث قطعه راه‌آهن رشت - آستارا نیز تصریح کرد: دنبال افزایش دسترسی‌های ریلی به کشورهای همسایه هستیم.

بذرپاش بیان کرد: سهم ریل از حمل بار در حال حاضر 10 درصد است. تا زمانی که این سهم افزایش نیابد قیمت تمام شده حمل ریلی بار کاهش نخواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم بار ریلی باید از 10 به 30 درصد افزایش یابد؛ اما انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و دنبال مکانیسم تشویقی هستیم.

سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز باید انجام شود؛ سهم زیادی از سوخت را ناوگان جاده‌ای کهنه به خود اختصاص داده‌اند. سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است.

بذرپاش اظهار داشت: نگهداری جاده‌ها بودجه زیادی می‌طلبد؛ برخی جاده‌ها سال‌هاست بهسازی نشده‌اند و از آنجایی که در فصل بودجه قرار داریم، دنبال اخذ مجوز برای منابع پایدار برای نوسازی و بهسازی راه‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های معدنی سهم قابل‌توجهی از استفاده از راه‌ها را دارند و لازم است سهم بزرگی از هزینه‌های نوسازی ریلی و جاده‌ای را بر عهده بگیرند.


http://www.RaheNou.ir/Fa/News/376860/نگهداری-راه‌ها-نیازمند-منابع-پایدار-است
بستن   چاپ