نگهداری راهها نیازمند منابع پایدار است
اقتصاد
بزرگنمايي:
راه ترقی- «مهرداد بذرپاش» امروز یکشنبه در حاشیه
نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکره با روسیه برای
ساخت راهآهن رشت - آستارا، اظهار کرد: تعهدات و موضوعات قبلی درباره ساخت
راهآهن رشت- آستارا با طرف خارجی در حال پیگیری است.
وی افزود: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور
شمال- جنوب اعم از ریلی و جادهای است. وقتی کریدورهای حمل و نقلی تشکیل
شود، در صنعت حمل و نقل انقلاب بزرگی رخ خواهد داد و افزایش قابل توجهی در
ترانزیت خواهیم داشت؛ در حال حاضر رقم درآمد ترانزیت ناچیز است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسریع در
احداث قطعه راهآهن رشت - آستارا نیز تصریح کرد: دنبال افزایش دسترسیهای
ریلی به کشورهای همسایه هستیم.
بذرپاش بیان کرد: سهم ریل از حمل بار در
حال حاضر 10 درصد است. تا زمانی که این سهم افزایش نیابد قیمت تمام شده حمل
ریلی بار کاهش نخواهد یافت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم بار ریلی
باید از 10 به 30 درصد افزایش یابد؛ اما انگیزه کافی برای سرمایهگذاران
وجود ندارد و دنبال مکانیسم تشویقی هستیم.
سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است
وی ادامه داد: نوسازی ناوگان جادهای نیز
باید انجام شود؛ سهم زیادی از سوخت را ناوگان جادهای کهنه به خود اختصاص
دادهاند. سیاست قطعی ما نوسازی ناوگان جاده است.
بذرپاش اظهار داشت: نگهداری جادهها بودجه
زیادی میطلبد؛ برخی جادهها سالهاست بهسازی نشدهاند و از آنجایی که در
فصل بودجه قرار داریم، دنبال اخذ مجوز برای منابع پایدار برای نوسازی و
بهسازی راهها هستیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکتهای معدنی
سهم قابلتوجهی از استفاده از راهها را دارند و لازم است سهم بزرگی از
هزینههای نوسازی ریلی و جادهای را بر عهده بگیرند.
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/376860/