راه ترقی

آخرين مطالب

سرمقاله اطلاعات/ درس روز قدس نوشتارها

سرمقاله اطلاعات/ درس روز قدس
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اطلاعات / « درس روز قدس » عنوان یادداشت روزنامه اطلاعات به قلم فتح الله آملی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
حضور گسترده مردم در راه‌پیمایی روز جهانی قدس از جهات مختلفی قابل تحلیل است که مهمترین وجه آن روحیه ظلم ستیزی، حق‌طلبی و رادمردی این ملت است که در مکتب مولا و مقتدایش امیر المومنین و فرزند اسوه‌اش حسین(ع) دفاع از مظلوم و مقابله با جور و ظلم را آموخته است. 
فلسطین نه تنها برای ما بلکه برای همه جهان اسلام و نیز همه آزادی خواهان و موحدان گیتی صحنه مقابله خیر و شر است؛ مقابله با رژیم جعلی و استعمار ساخته‌ای است که باپیوند نامقدس زر و زور و تزویر توانسته سرزمینی را غصب کند و مردمانی را از خانه و کاشانه‌شان آواره نماید و حق زاد بوم را از مردمانی بگیرد.
بازار

راه ترقی

حضور گسترده مردم روزه‌دار و حمایت از آرمان فلسطین البته بیانگر ایمان و باور و اعتقاد و اسلام خواهی این ملت نیز هست و البته پیام دیگری هم دارد و آن این که نه مردم از اسلام خسته و دلزده شده‌اند و نه از انقلاب اعلام برائت کرده‌اند هر چند صد درد و هزار گلایه داشته باشند ـ که حق هم دارند. ـ هر چند از بسیاری کژ کارکردی‌ها و غفلت‌ها و سوء مدیریت‌ها و ناتوانی‌ها و کوتاهی‌ها گله‌مند و معترض و منتقد باشند که آن خود حدیث دیگری است و بحث و بررسی آن مقال دیگری می‌طلبد که بارها گفته آمد و دوباره نیز باید گفت. اما حساب فلسطین، از بقیه حساب‌ها جدا است.
مسأله فلسطین اما جدای بحث دینی و وظیفه‌ای که هر مسلمانی در دفاع از مسلمان تحت ستم دیگری دارد و جدای بحث انسانی آن که به هر حال هر انسان آزاده‌ای ظلم و ستم و شکنجه و اشغال را نمی‌پذیرد یک جنبه سیاسی نیز دارد و آن سلطه طلبی رژیم صهیونیستی است که اگر بر این حرص شیطانی مهار زده نشود با مناسباتی که صهیونیستم با دنیای سلطه دارد و در بستری از زیر ساخت‌های سیاسی،‌ اقتصادی و رسانه‌ای که در آن به حیات خویش ادامه می‌دهد تمام اخلاق و معرفتی که بشر برای حیات طیبه خویش محتاج آن است به مخاطره می‌افتد. به خصوص با نفوذی که بر اقتصاد و سیاست و رسانه اروپا و آمریکا دارد اگر دست باز و گسترده‌ای پیدا کند روحیه زیاده خواهی او قابل کنترل نیست.
خوشبختانه با وجود تمام تلاش‌های گسترده‌ای که این رژیم برای ایجاد اجماع علیه کشورمان صورت داده و با وجود تمام تلاشی که برای نفوذ در کشورهای عربی و لابی با سردمداران عرب به خرج داده گرچه در فریب برخی رهبران دنیا طلب و غفلت زده به سوء نیت‌های کوتاه مدتی دست یافته اما هرگز نتوانسته در اراده ملت‌های مسلمان و حتی ملل آزادیخواه جهان در مخالفت با ظلم و زیاده خواهی عجین شده با ماهیت صهیونیسم خلل ایجاد کند. رژیمی که بر اساس حدیث ارزشمند پیامبر مکرم اسلام «الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم» به خاطر ظلم و جفای سالیان، در حال فروپاشی است و با بالا گرفتن مشکلات سیاسی متعدد خویش خود درگیر معضلات عدیده داخلی است که بعید به نظر می‌رسد به راحتی بتواند از آن خلاصی یابد.
ایران بعد از انقلاب با قطع رابطه با این رژیم با ابتکار امام و نامگذاری یک روز به نام روز قدس و با تشکیل کمیته حمایت از فلسطین سالهاست که پرچمدار حمایت از فلسطین است و براساس اصول انقلاب حمایت از مظلومان این دیار را وظیفه خود می‌داند و در این میدان هرگز بحث شیعه و سنی را نیز مطرح نکرده است و به همین خاطر هم از مدد‌رسانی به محرومان لبنان و هم کمک به ستم دیدگان تحت محاصره غزه در حد وسع به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی دریغ ندارد و به ویژه با توجه به دشمنی آشکار این رژیم با ایران و انقلاب و آن همه جنایت که بخصوص در ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای ما صورت داده و نیز سیل اتهامات و تهاجمات سیاسی و رسانه‌ای توسط عوامل خویش، که به راه انداخته است.
چنین نمایش‌‌های مردمی گسترده‌ای که در روز قدس در ایران و بسیاری از مناطق جهان شاهد آن هستیم، تو دهنی قابل اعتنا و چشمگیری به این جنایت‌ها به حساب می‌آید تا مقامات این رژیم و نیز حامیانشان در محاسبات خود نسبت به این ملت و این نظام مرتکب اشتباه نشوند و مولفه‌های قدرت ایران بزرگ را دست کم نگیرند که جدای پشتوانه مردمی، حال از امکانات سخت افزاری چشمگیر و قوی و بازدارنده‌ای نیز برخوردار شده است.
درس روز جهانی قدس، نمایش خام انگاری مقامات این رژیم در سرد شدن تنور مقابله با زیاده طلبی و تطهیر چهره توسعه طلب و متجاوز اوست.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/721082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد