راه ترقی

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/200524/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت بزرگ ناترازی 20 گیگاواتی برق!

احتمال کناره‌گیری رئیس الهلال با حذف از آسیا

پیولی: نتایج تیم‌های عربستانی نشانه کیفیت آنهاست

امینی: از وضعیت جودو خجالت‌زده‌ایم

نامه ایروانی به شورای امنیت درپی ادعای فرانسه: ایران دکترین دفاعی خود را تغییر نداده است

امیرحسین هاشمی به غیر از «جان سخت» در چه فیلمی بازی کرده بود؟

کنسرت راغب علامه، ماهسون و الیاس در ایران

موانع اجرای قانون ثبت رسمی معاملات املاک

حجم زیاد آسیب‌های روانی ناشی از حادثه بندرعباس؛ آغاز مداخلات اولیه روان از بیمارستان‌ها

سرمقاله خراسان/ زیارت؛ سفر آسان یا آزمون صبر؟

مشاور سه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا: برچیدن برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران غیرممکن است

سه شنبه های تکریم و پاسخگویی مدیر کل بنیاد مازندران به جامعه ایثارگری/ صداقت و شفاف سازی اولویت ارائه خدمت به ایثارگران

کاهش آسیب‌های ناشی از جنگ با کمک علم روانشناسی

دستیار آرتتا فکر کرد سرمربی آرسنال است!

انتقاد هواداران آرسنال از اودگارد؛ فقط تماشا می‌کرد!

حکیمی: با دمبله صحبت کردم، حالش خوب است!

دوناروما فوق‌العاده بود اما در پاریس برنده می‌شویم

ویتینیا: نباید با یک برد بگوییم در فینال هستیم!

60 هزار اسکناس علیه رونالدو؛ به خانه‌ات برگرد!

همدردی بوژوویچ با مردم بندرعباس

پیروزی طلایی پاریس در لندن؛ در یک قدمی فینال با تک‌گل دمبله

ماسکرانو: کامبک بارسا-پی‌اس‌جی را تکرار می‌کنیم!

رقابت سعید عزت‌اللهی با هافبک سابق آرسنال!

یاغی پرسپولیس فقط برای دربی آمده بود!

ادعایی درباره پُست جدید همتی

توئیت سخنگوی دولت اصلاحات درباره ارسال پیامک حجاب

اهتمام دولت چهاردهم بر بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهدای دولت

آقای تاج! حاضری استعفا بدهی؟

تاثیر ناامنی بر اقتصاد ملی

توافق موقت ، مهار اسنپ‌بک را ممکن می‌سازد

یاوه گویی بی بی

روایت تحلیلگر آمریکایی از «مسئله اصلی مذاکرات»

سی‌ان‌ان: ترامپ چگونه جهان را تا آستانه بحران پیش برده است؟

در یک قدمی جنگ

بلومبرگ: چگونه ایران دنبال توافق بهتری است؟

نگهداری عجیب کالاها در بندر شهید رجایی

ابهام زدایی از قبض های برق؛ قیمت‌ها چقدر تغییر کرد؟

اظهارات مهم رئیس سازمان بورس

الاهلی 3-1 الهلال؛ سومین فینال آسیا با تحقیر الزعیم

ویدیوی احساسی بارسا پیش از بازی با اینتر؛ ما برگشتیم

فکری: می‌توانستیم فجر را ببریم

گل زودهنگام پی‌اس‌جی به آرسنال توسط دمبله

معاون قوه قضائیه برای شرکت در نشست کمیته مشترک مقابله با تروریسم وارد بغداد شد

دورهمی لاله مرزبان و شهاب حسینی معجزه‌لازم شد!

چهره ها/ مژده لواسانی با این تصویر گلزار را خجالت‌زده کرد!

سکانس سینمایی به مناسبت روز دختر

چهره ها/ سلفی 3 بازیگر معروف در خارج از کشور

نماهنگ «جاده چالوس» با خوانندگی رضا یزدانی

موسیقی بی کلام و ملایمی که نباید از دست داد!

درگیری با همسر منجر به قتل برادرزن شد